در جوابیه سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری کشور که در پاسخ به مطلب مندرج در مورخ 22/3/92 که در همین صفحه و با عنوان جاده آسفالته بار دیگر پیکر بیشاپور باستانی را خراشید به روزنامه همشهری ارسال شد، آمده است: عبور جاده کازرون - قائمیه بر روی عرصه شهر تاریخی بیشاپور و جداسازی فضای معماری این شهر تاریخی در سالهای قبل از انقلاب اسلامی از اقدامات نامیمونی بوده که معضلات آن برای این شهر تاریخی همواره در دهههای گذشته اداره کل میراث فرهنگی استان فارس و پایگاه پژوهشی شهر بیشاپور را بهخود مشغول داشته است. این جوابیه میافزاید: این جاده که بدون توجه به اصول و ضوابط میراث فرهنگی در آن دوران احداث شده است مشکلات متعددی را در پی داشته که صدمات ناشی از آن در طول این سالیان گریبانگیر شهر تاریخی بیشاپور، نقوش برجسته تنگ چوگان، غار شاپور و قلعه دختر شده است و از ضریب امنیتی این شهر کاسته است.
این جوابیه افزوده است: در ادامه سلسله جلسات مربوط به این جاده طی جلسهای در سال83 با حضور مدیران وقت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و راه و ترابری استان و معاون استاندار پیشنهاد تعریف جاده جدید مطرح شد که بهدلیل هزینههای مالی از سوی اداره راه و ترابری مورد تأیید قرار نگرفت که به ناگزیر موضوع جمعآوری آسفالت فعلی و سنگفرش مسیر گذر جاده از شهر که حدود 800متر است در دستور کار اداره کل راه و ترابری استان قرار گرفت اما متأسفانه با گذشت این مدت زمان اقدامی انجام نگرفته است.
سازمان میراث فرهنگی در پایان جوابیه خود آورده است: هماکنون نیز اداره میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری فارس با توجه به ضوابط و قوانین مربوطه بر مواضع قبلی پافشاری نموده و همچنان اجازه هیچگونه عملیات راهسازی را صادر نمینماید و با توجه به بازدید میدانی صورت گرفته در حال برآورد هزینه سنگفرش این جاده بوده تا انشاءالله با تأمین اعتبار لازم توسط سازمانهای مربوطه این اقدام در اسرع وقت صورت پذیرد.