رئیس گروه آموزش و پرورش نظری و مهارتی شهر تهران گفت: این طرح در 100 دبیرستان که در بین دبیرستانهای پسرانه مناطق 1 تا 19 آموزش و پرورش دارای بیشترین میزان افت تحصیلی هستند در حال اجراست.
محمود حسینی با اشاره به اینکه میانگین استانی افت تحصیلی دانشآموزان پایه اول متوسطه تهران 4 درصد بیش از دختران است اظهار داشت: به منظور کاهش این آمار و جلوگیری از افت تحصیلی دانشآموزان پسر، پس از شناسایی مدارس که نسبت به سایر مدارس از وضعیت نامطلوبی برخوردار بودند، برنامههای ویژهای در چند محور پیشبینی و اجرا شد.
وی افزود: در مرحله نخست با تزریق اعتبارات ویژهای به این مدارس، کلاسهای فوقبرنامه برای دانشآموزان پایه اول متوسطه در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شد که موفقیتهای شایانی در پی داشت.
به گفته وی پس از برگزاری کلاسهای فوقبرنامه، آموزش سنجش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مشمول طرح در 3 مرحله انجام شد تا متناسب با میزان پیشرفت تحصیلی آنان، برنامههای درسی مناسب ارائه شود.
حسینی از ارائه لوحهای فشرده آموزشی و ارتقای مهارتهای مدیران در زمینههای مختلف و نظارت مستمر گروههای درسی و کارشناسان مناطق و سازمان آموزش و پرورش از دیگر برنامههای اجرا شده در زمینه کاهش افت تحصیلی در پایه اول متوسطه نام برد.
رئیس گروه آموزش و پرورش نظری و مهارتی شهر تهران درباره شاخصهای شناسایی مدارس طرح رشد گفت: بالا بودن میزان مردودی پایه اول متوسطه در سال گذشته تحصیلی و پایین بودن میزان فارغالتحصیلی پایه سوم متوسطه از میانگین استانی، دو شاخص عمده در شناسایی این مدارس بوده است.
وی میانگین افت تحصیلی استان تهران را حدود 19/5 درصد اعلام کرد.
حسینی تصریح کرد: در صورت مشاهده فراوانی تجدیدی در این پایه، در برخی از این مدارس، دانشآموزان در ایام تعطیلات تابستان نیز تحت پوشش خدمات آموزشی رایگان قرار میگیرند.