همشهری آنلاین: مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار در طرح تفصیلی فرصتی برای سرمایه گذاری در این بافت هاست، گفت: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد در راستای بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه در داخل بافت‌های فرسوده از حضور سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های محرک توسعه حمایت کند.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا جعفری با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در نوسازی بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: راه حل نوسازی بافت‌های فرسوده از حالت تک بعدی و صرفاً شهرسازانه به راه حل‌های تلفیقی توأم با پیوندهای اجتماعی سوق داده شده تا با رویکرد اجتماعی به نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخته شود.

وی با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه دفا‌تر خدمات نوسازی در این زمینه گفت: در این راستا دفا‌تر خدمات نوسازی باید با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شهروندان در ترغیب ساکنان بافت‌های فرسوده به نوسازی مردمی تلاش کنند.

جعفری با بیان اینکه سازماندهی یا تولید مسکن در بافت‌های فرسوده اساساً بدون مشارکت و همراهی مردم امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: این الزام خود فرصتی است برای تنظیم یک حرکت توسعه‌ای که آثار بسیار بیشتری از یک فعالیت تولیدی صرف را داراست.

وی تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد سوق دادن جریان نوسازی به سمت نوسازی مردمی است که خوشبختانه با راه اندازی دفا‌تر خدمات نوسازی در محلات فرسوده شاهد تحول خوبی در این عرصه هستیم.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اجرای پروژه‌های محرک توسعه را از عوامل مهم ایجاد ارزش افزوده در بافت‌های فرسوده دانست و تأکید کرد: با ایجاد محرک‌های توسعه در بافت‌های فرسوده می‌توان از فرصتهای بالقوه موجود در این بافت‌ها استفاده و گامی در راه رسیدن به کلانشهری توسعه یافته برداشت.

وی در این باره توضیح داد: اجرای پروژه‌های محرک توسعه نه تنها باعث ایجاد ارزش افزوده در بافت‌های فرسوده خواهد شد، بلکه ساکنان بافت‌های مجاور نیز می‌توانند از سود حاصل از اجرای این پروژه‌ها منتفع شوند.

جعفری بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار در طرح تفصیلی را فرصتی برای سرمایه گذاری در این بافت‌ها دانست و تصریح کرد: سازمان نوسازی شهر تهران آمادگی دارد در راستای بالفعل کردن ظرفیت‌های بالقوه در داخل بافت‌های فرسوده از حضور سرمایه گذاران در اجرای پروژه‌های محرک توسعه حمایت کند.

به گفته وی بخش مسکن علاوه بر اینکه دارای ابعاد قوی اقتصادی است، در صورتیکه با تمرکز بر احیای بافتهای فرسوده و در میان توده‌های انبوه جمعیتی مردم سازماندهی شود، پتانسیل تبدیل شدن به یک حرکت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و هویت بخش را داراست.

کد خبر 226837
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز