چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: "ایران همچنان به تعهدات خود در اجرای ان پی تی پایبند است"

دکتر علی لاریجانی دبیر شورایعالی امنیت ملی اعلام کرد: ایران همچنان به تعهدات خود در اجرای ان پی تی پایبند است

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در واکنش به گزارش البرادعی که ساعتی قبل منتشر شد گفت: همچنان که در گزارش مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی امده است در بازرسی از مواد موجود در ایران هیچ گونه اشکالی مشاهده نشده که این مسئله نشان می دهد ایران در چارچوب حقوق بین المللی خود حرکت می کند.

دبیرشورای عالی امنیت ملی افزود: آژانس نیز همچنان که در جمعبندی گزارش البرادعی آمده در سایه همکاری ایران قادر است به راست آزمایی فعالیتهای ایران ادامه دهد.

 لاریجانی با اشاره به مفاد گزارش مدیر کل اژانس درباره بازرسی‌های مستمر وسر زده از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت : این واقعیات مشخص می کند که ایران مشکلی در فعالیت‌های خود ندارد.

دبیر شورایعالی امنیت ملی افزود: البرادعی در گزارش خود اعلام کرده سانتریفیوژهای ایران 260کیلو غنی سازی انجام داده اندو هیچ موردی از بازفراوری در ایران مشاهده نشده و این در حالیست که در دو قطعنامه شورای امنیت تاکید شده بود بازفراوری در ایران باید متوقف شود در حالیکه اصولا باز فراوری وجود نداشته است واین نشان می دهد که شورای امنیت با موضوع ایران تخصصی وفنی برخورد نمی کند بلکه نگاه سیاسی دارد.

لاریجانی گفت: البته البرادعی در مورد تعلیق ترتیبات فرعی معتقد است این تعلیق باید با توافق آژانس باشد اما ایران این موارد را داوطلبانه انجام می‌داده و بنابراین حق دارد که در تصمیمات خود بازنگری کند.

وی افزود: تعجب آور است که مدیر کل اژانس در گزارش خود می گوید واژه تعلیق ترتیبات فرعی در عرف آژانس وجود ندارد اما ایشان برای توقف فعالیت‌های ایران بارها از واژه تعلیق استفاده کرده است.

لاریجانی تاکید کرد: دسترسی های آژانس به تاسیسات ایران بر اساس تعهدات حقوقی اعلام شده کشورمان است ودر این زمینه نباید ابهامی وجود داشته باشد.

کد خبر 22806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز