گروه شهری: به مناسبت فرارسیدن مهر‌ماه و شروع سال تحصیلی مدارس و مراکز آموزشی طرح «مهر قلم» از سوی شهرداری تهران به‌اجرا درآمده است.

براساس این طرح که از 15شهریور‌ماه به تمامی مناطق 22گانه شهرتهران ابلاغ شده و تا 15مهرماه نیز ادامه دارد اقدامات مختلفی در 50حوزه کاری از سوی خدمات شهری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در سطح مدارس شهر تهران به اجرا درخواهد آمد و متعاقب آن چهره شهر و مدارس پایتخت مرتب و برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می‌شود.

به گفته مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در طرح مهر قلم فقط از سوی خدمات شهری اقداماتی نظیر آسفالت حیاط مدارس، رنگ آمیزی کلاس‌های درس، ایزوگام سقف مدارس، نصب وسایل ورزشی به‌ویژه در مدارس دخترانه، تعمیرات سرویس‌های بهداشتی، استقرار مخازن جمع‌آوری زباله، برپایی جشن شکوفه‌ها برای کلاس اولی‌ها‌، شست‌وشوی شهر، ‌نظافت شهر، رنگ‌آمیزی جداول، باز پیرایی فضای سبز و... به مناسبت بازگشایی مدارس به انجام می‌رسد.

این اقدامات با وجود آنکه به گفته عبداللهی در شرح وظایف شهرداری نیست، با وجود این، بعضا حجم ریالی و فیزیکی اقداماتی که از سوی شهرداری برای بهسازی وضعیت مدارس شهر تهران به انجام می‌رسد از خود آموزش و پرورش به‌عنوان متولی و مسئول مدارس بیشتر است. وی همچنین از برپایی مراسم ویژه شهدای دانش‌آموز به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید در بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت:‌امسال شهرداران مناطق نیز با تقدیم گل، در مراسم به‌صدا‌درآمدن زنگ سال تحصیلی جدید در مدارس حضور خواهند یافت.

فروشگاه‌های شهروند نیز به گفته عبداللهی به مناسبت سال تحصیلی جدید از مدتی قبل کار فروش فوق‌العاده خود را با 20تا 30درصد تخفیف آغاز کرده‌اند ضمن اینکه شرکت ساماندهی مشاغل در چند نقطه از شهر بازارهایی راه‌اندازی خواهد کرد که به‌کار فروش کیف، ‌کفش، دفتر و قلم با قیمت ارزان‌تر می‌پردازد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهارات خود درباره رویکرد مدیریت شهری در احداث سرویس‌های بهداشتی سخن گفت و افزود: با درنظرگرفتن شروع سال تحصیلی و افزایش رفت‌وآمدها و ترددهای شهروندان در سطح شهر کار ساخت سرویس‌های بهداشتی دردستور کار قرارگرفت به‌نحوی که ظرف 8‌ماه گذشته حدود 2هزارو 800چشمه سرویس بهداشتی در نقاط مختلف شهر تهران ساخته شده و متعاقب آن هم‌اکنون در سطح شهر حدود 5هزار چشمه سرویس بهداشتی وجود دارد.

وی همچنین گفت: براساس برنامه 5ساله جدیدی که برای شهرداری تهران تدارک دیده شده و قراراست به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد ما هدفگذاری‌هایی در حوزه پسماند، ‌پارک‌ها، ‌فضای‌سبز، میادین، فروشگاه‌های شهروند و بهشت زهرا تدارک دیده‌ایم که منجر به افزایش کیفیت زندگی شهروندان خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های صورت گرفته از نظر عبداللهی افزایش سرانه فضای سبز از 15.3به18.5متر ظرف 4سال است. وی در این‌باره به خرید 2باغ به ارزش 35میلیارد تومان در منطقه یک اشاره کرد و گفت: از 6ماهه دوم امسال و در هفته درختکاری شاهد اتفاقات خوبی درحوزه کاشت درخت در شهر تهران خواهیم بود به‌نحوی که مردم در بهار سال آینده به چشم خود شاهد دگرگونی و تحولات چشمگیری در حوزه فضای سبز شهری خواهند بود.

کد خبر 231283
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز