مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه شهری: تا پایان امسال میزان جنگلکاری در مجموعه آرادکوه به ۴۵۰هکتار افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران طی 3سال گذشته در مجتمع پردازش و دفع آرادکوه بیش از 230هکتار درختکاری و توسعه فضای سبز صورت گرفته است.محمدفیاض با بیان اینکه در توسعه فضای سبز مجتمع آرادکوه ابتدا مسائل اکولوژیکی و زیست‌محیطی و درنهایت بازدهی مثبت اجتماعی و روانی مدنظر بوده است، اظهار کرد:

هدف اولیه مدیریت شهری کاهش آثار سوء زیست‌محیطی، آلودگی‌های محیطی و تلطیف‌کردن هوا بوده است اما در بلندمدت هدف ترسیم شده، تبدیل محل پذیرش 50ساله زباله‌های شهر تهران به تفرجگاه جنگلی است که بدون‌شک تأثیرات مثبتی را در منطقه کهریزک ایجاد خواهد کرد. وی در ادامه به انجام بیش از 230هکتار درخت کاری، جنگلکاری و ایجاد فضای سبز در مجتمع آرادکوه طی سال‌های 89، 90 و 91 اشاره و خاطرنشان کرد:

پوشش گیاهی کاشته‌شده بیشتر شامل انواع درختان کاج تهران، کاج مشهد، اکالیپتوس، توت غیرمثمر، زیتون تلخ، خرزهره و سایر گونه‌های تزیینی است. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین با بیان اینکه عمده فضاهای جنگلکاری شده در مراکز دفن قدیم زباله‌های تهران، حاشیه جاده قدیم تهران قم و محیط پیرامونی پروژه‌های تصفیه شیرابه و سایت هوادهی کمپوست شماره 2و... بوده است، گفت: برای آماده‌سازی‌ خاک، به‌خصوص در مراکز دفن قدیم زباله‌های تهران ابتدا خاک حاصل از حفاری‌های مترو و سپس خاک نباتی مناسب برای کاشت گیاهان در این مکان تخلیه می‌شود.

فیاض با بیان اینکه تا پایان سال91 بیش از 230هکتار از اراضی مجتمع آرادکوه به فضای سبز و جنگلکاری تبدیل شده است تصریح کرد: تلاش می‌کنیم میزان فضای سبز مجتمع آرادکوه تا پایان سال92 حداقل به 450هکتار برسد.

کد خبر 228981
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز