یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۶:۰۶
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مهران مدیری گرچه سابقه تئاتری دارد، محبوبیت خود را مدیون تلویزیون است.

مهران مدیری

 محبوبیتی که این روزها صرف ساخت سریال‌ برای شبکه خانگی می‌شود؛ هرچند ساخته‌های او در شبکه خانگی با حواشی روبه‌رو بوده‌است. چرا که همواره این نگرانی مطرح می‌شد که مبادا ساخت سریال ویلای من ناتمام رها شود، به‌خصوص اینکه این روزها خبر از ساخت سریال جدید «شوخی کردم» توسط او مطرح شده‌است. پخش سریال‌های«ساعت خوش»، «پاورچین» و «نقطه‌چین» آغازی بر محبوبیت این بازیگر 52ساله بود. با این حال او پس از درگیری‌اش با شبکه 3سیما به‌دلیل عدم‌پخش سریال «قهوه تلخ» در سال 1389 به ساخت سریال‌های طنز برای شبکه خانگی روی آورد. با این حال جای خالی او در تلویزیون نکته‌ای است که همواره به آن اشاره می‌شود و مسئولان هم در این‌باره ترجیح می‌دهند که سربسته توضیح بدهند. چندی پیش درنشست خبری شبکه 3 با اهالی رسانه مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه 3سیما درباره حمایت این شبکه از هنرمندان محبوب تلویزیون ازجمله مهران مدیری و رضا عطاران اظهار کرد: تلویزیون نسبت به گذشته خیلی رشد کرده است. همین امسال نیز مخاطب برنامه‌های شبکه 3 نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است و سریال‌هایی اکنون پخش می‌کنیم که سطح خیلی خوبی دارند. این هنرمندان نیز به هر حال در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنند. سریال قهوه تلخ که از ساخته‌های این کارگردان و بازیگر است، علاوه بر درگیری‌اش با شبکه 3با مشکلات غیرقابل پیش‌بینی مواجه شد. ابتدا حاشیه‌هایی بر موسیقی تیتراژ سریال وارد شد که چرا خبری از اسم سازنده اثر نیست، پس از آن اعتراض‌ها به عدم‌تعهد گروه به قرعه‌کشی و جوایز مخاطبان کشانده شد و در نهایت هم اواخر سال 1391مهران مدیری با مخاطبان خود طی یک ویدئو به گفت‌وگو نشست و از آنها معذرت‌خواهی کرد.

این معذرت‌خواهی همزمان با ساخت سریال ویلای من بود. این سریال که باز در شبکه خانگی پخش می‌شد در نهایت نیمه تمام ماند تا او به سراغ پروژه شوخی کردم برود. این مجموعه شامل آیتم‌های نمایشی کمدی است و به شوخی با مسائل روز اجتماعی از جمله شوخی با پربیننده‌ترین برنامه‌های ماهواره‌ای براساس نوشته‌های خشایار الوند و امیر مهدی ژوله و حمید برزگر می‌پردازد.

اگر به دی‌ماه سال 1389برگردیم به آیتم‌هایی از ساخته‌های مهران مدیری می‌رسیم که با مسائل روز و برنامه‌های ماهواره‌ای شوخی کرده بود. پخش آیتم‌های «بمب‌خنده» باعث شد که مهران مدیری که همواره از گفت‌وگو با رسانه‌ها دوری می‌کند، باز به انتشار بیانیه دست بزند و اعلام کند که قرار نبوده که این آیتم‌ها پخش شود و پخش آن را با مقاصد خاصی مرتبط اعلام کند. پخش این ‌آیتم‌ها که مجوز لازم را نداشت یاد‌آور پخش نسخه قاچاق 3قسمت آخر سریال قهوه تلخ است که باعث مطرح شدن شایعه‌ای مبنی بر عدم‌پروانه نمایش به قسمت‌های جدید قهوه تلخ شود. همان زمان مدیر دفتر همکاری‌های سمعی و بصری نمایش خانگی وزارت ارشاد اعلام کرد که بحث قاچاق 3قسمت آخر قهوه‌تلخ باید کاملا بررسی و نتیجه آن مشخص شود. حواشی‌ای که سر سریال‌های قهوه تلخ و بمب خنده پیش آمد باعث شده مهران مدیری از طریق روابط عمومی خود اعلام کند که تهیه‌کننده آخرین قسمت ویلای من با اهدای به‌موقع جوایز و پخش وسیع و منظم خود توانسته نظر مردم را به‌دست آورد. در حقیقت اعلام این خبر راهی برای به‌دست آوردن اطمینان طرفدارانی است که پیش از این در قهوه تلخ و ویلای من بابت ادامه سریال و جوایز نگرانی‌هایی را احساس کرده بودند. به هرحال، سریال جدید شوخی کردم‌ به‌زودی روانه بازار خواهد شد و ادامه یا انصراف تهیه‌کننده از ساخت یک سریال را استقبال مخاطب تعیین می‌کند.

کد خبر 231942

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز