همشهری آنلاین: القاعده در مغرب اسلامی با بیان اینکه دوره سلطه فرانسه بر آفریقا به سر آمده، رئیس جمهوری مالی را دست نشانده پاریس خواند و تصدی این پست از سوی کیتا را اهانت به مسلمانان دانست.

القاعده: دوران سلطه فرانسه بر آفریقا به سر آمده است

به گزارش ایسنا،‌ به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، القاعده در مغرب اسلامی ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهوری مالی را دست نشانده جدید فرانسه خواند و در بیانیه‌ای "تسلط فرانسه بر آفریقا" را محکوم کرد.

این گروه تاکید کرد: ما اطمینان داریم که زمان پایان سلطه فرانسه بر آفریقا فرا رسیده است و ما با آنها برای تحقق این امر خواهیم جنگید.

در بیانیه القاعده آمده است: به فرانسوا اولاند،‌ رئیس جمهوری فرانسه اعلام می‌کنیم عرض اندام‌های توخالی تو در میدان باماکو برای ما کاملا شناخته شده است و به خوبی آشکار است که کیتا چیزی جز دست نشانده فرانسه نیست که اوامر رهبران خود را اجرا می‌کند.

در این بیانیه آمده است: منصوب شدن ابراهیم ابوبکر کیتا در انتخاباتی نمایشی و طنز قسمت دیگری از سریال اهانت به مسلمانان و از بین بردن آرمان‌های آنها در آزادی و زندگی تحت لوای اسلام است.

اولاند در 19 سپتامبر در ورزشگاه باماکو در جشن پیروزی ابوبکر کیتا در انتخابات ریاست جمهوری مالی و انتصابش به این پست حضور یافت.

فرانسه برای بیرون راندن نیروهای القاعده و همپیمانان آنها در شمال مالی، به این منطقه نیرو اعزام کرد و توانست شبه نظامیان تندرو را که به مدت نه ماه در سال 2012 شمال مالی را اشغال کرده بودند، از این منطقه بیرون براند.

 

کد خبر 233541
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز