نام و نشانهای تجاری، بخش مهمی از تمامی فرهنگها در سرتاسر سیارهی زمین و نیز در دنیای تجارت هستند.
آن ها شما را قادر میسازند به نوشیدنی که مینوشید، ماشینی که میرانید و هواپیمایی که با آن سفر می کنید، اعتماد کنید. خواه محصول بفروشید، خواه خدمات، یک نام و نشان تجاری قوی، مهمترین و با دوامترین سرمایهای است که شرکت شما میتواند داشته باشد. تنها یک لحظه سعی نمایید دنیایی بدون نام و نشانهای تجاری را تجسم کنید.
دیگر پورشه، بنز، ولوو، کرایسلر و فورد وجود نخواهد داشت.اما آیا نام گذاری، در شرکتهای صنعتی مطرح است؟ مایکروسافت، آی بی ام، جنرال الکتریک، اینتل همگی مثالهای واضح و آشکاری از این حقیقت هستند که برخی از قویترین نام و نشانهای تجاری جهان، نام و نشان تجاری صنعتی هستند. هدف کتاب مدیریت برندهای صنعتی، قرار دادن نام و نشانهای تجاری صنعتی و نام گذاری در جایگاه واقعی آنهاست.
در حقیقت این کتاب یکی از اولین نمونههای واقعی علم و هنر برندینگ صنعتی است و یک بخش با مفهوم و با معنی برای افزایش دانش نام گذاری صنعتی را ارایه میدهد. فصلهای عنوان شده در کتاب عبارتند از:
- شناخته شده بودن یا یکی از بسیار بودن
- نام گذاری کردن یا نکردن -جنبه های نام گذاری بازارهای صنعتی
- شتاب و تسریع از طریق نام گذاری
- داستان های موفقیت نام گذاری بازارهای صنعتی
- مراقب خطاها و اشکالات نام گذاری بودن
- چشم انداز آتی
کتاب مدیریت برندهای صنعتی نوشته فیلیپ کاتلر - والدیمار پفورچ ترجمه کامبیز حیدرزاده پاییز 1389 در 324 صفحه و در قطع وزیری به قیمت 16000 تومان توسط انتشارات سیته متشر شد است.
علاقهمندان جهت تهیه کتاب میتوانند به آدرس تهران، خ شریعتی، بعد از سه راه طالقانی، چهارراه سمیه، خ حقوقی، ساختمان 110، پ 42، ط اول، انتشارات سیته مراجعه و یا با شماره تلفنهای 77501254 - 77502993 تماس حاصل فرمایند.