سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۴
۰ نفر

کارشناسان حفاظت از حیات‌وحش در یک مطالعه جدید تأکید کردند که وضعیت میمون‌های «لمور» در زیستگاه‌های طبیعی ماداگاسکار رضایت‌بخش نیست و با ادامه روند فعلی احتمال می‌رود که تا ۲۰سال آینده نسل آنها منقرض شود.

ماداگاسکار - لمور

 به‌گزارش آسوشیتدپرس، وضعیت نامساعد و فقر حاکم بر ساکنان جزیره ماداگاسکار مردم این جزیره را وادار به شکار و قاچاق لمورها -که گونه‌ای از میمون‌های پوزه‌دار هستند- کرده و موجب نابودی زیستگاه‌های آنها شده است. یوناه راتسیمبازافی، استاد دانشگاه آنتاناناریوو می‌گوید: تا زمانی که در این منطقه فقر وجود دارد، امیدی به نجات لمورها از خطر انقراض نیست و هر سال که می‌گذرد کاهش شمار میمون‌سانان چشم درشت در جزایر واقع در اقیانوس هند شدت می‌یابد. میمون‌های لمور میلیون‌ها سال است که از اقوام خود یعنی میمون‌های آفریقایی جدا شده و در جزیره ماداگاسکار ساکن شده‌اند.

این جزیره که زیستگاه 105گونه مختلف از لمورهاست، 20درصد از کل گونه‌های مختلف میمون‌سانان را نیز در خود جای داده است. وسعت این ناحیه کمتر از یک درصد زیستگاه جهانی میمون‌سانان است. آتش‌سوزی سالانه سبب نابودی 200هزار هکتار از جنگل‌های ماداگاسکار می‌شود و با روند کنونی 13درصد باقیمانده از جنگل‌های طبیعی این جزیره نیز تا نسل بعدی ناپدید خواهد شد. راتسیمبازافی افزود: اگر روند جنگل‌زدایی به همین منوال پیش برود، طی 20 تا 25سال آینده هیچ جنگلی و در نتیجه هیچ لموری باقی نخواهد ماند.

کد خبر 235927

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز