همشهری آنلاین: رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی، تعداد زائران ایرانی در مکه مکرمه در روز سه‌شنبه ۳۰ مهر ماه را ۴۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: روزانه به طور متوسط چهار هزار زائر ایرانی از مکه خارج می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد اطلاع رسانی حج 92، غلامرضا رضایی با اعلام این خبر گفت: روزانه 2 و هزار و 200 زائر ایرانی مدینه بعد از مکه مکرمه عازم مدینه منوره و یک هزار و 800 زائر مدینه قبل نیز از مکه به سمت فرودگاه جده منتقل می‌شوند.

معاون حمل‌ونقل ستاد مکه سازمان حج و زیارت افزود: از خدمات چهار شرکت سعودی جهت حمل‌و نقل بین‌شهری حجاج ایرانی استفاده می‌شود.

رضایی با اعلام اینکه 320 دستگاه اتوبوس در خطوط سیزده گانه حمل‌ونقل درون شهری در مکه فعال است، گفت: ناوگان حمل‌ونقل درون شهری حجاج ایرانی در مکه، تا 10 آبان ماه یعنی آخرین روز حضور زائران ایرانی در مکه مکرمه آماده خدمت‌رسانی به زائران است.

معاون حمل‌ونقل ستاد مکه سازمان حج و زیارت با بیان اینکه روزانه به طور متوسط چهار هزار زائر ایرانی از مکه خارج می‌شود، افزود: همراه با کاهش تعداد زائران در مکه، تعداد اتوبوس‌ها در خطوط سیزده‌گانه ناوگان حمل‌ونقل درون شهری در مکه به نحوی که خللی در رفت و آمد زائران ایجاد نشود، کاهش پیدا می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان سعودی همچنین با اعلام اینکه عملیات حج سال 92 با پشتوانه 200 قرارداد با نهادها و موسسات کشور میزبان برای تامین کالا و خدمات مورد نیاز زائران به پیش می‌رود، گفت: فقط 20 قرارداد از این تعداد، درباره جابجایی‌های درون شهری، بین‌شهری، مشاعر، ویژه جانبازان و انتقال بیماران بود.

کد خبر 235964
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز