شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی از وضعیت گردشگری ایران، روند رشد چشمگیر گردشگری ایران را مثبت اعلام کرد.

گردشگری

شبکه جهانی سی‌ان‌ان در گزارش خود از روند ورود گردشگر خارجی به ایران از تغییر نحوه صدور ویزا برای گردشگران خارجی خبر داد و به تأثیر آن بر رشد چشمگیر گردشگری ایران در ماه‌های اخیر پرداخت. به گزارش ایسنا، سی‌ان‌ان در گزارش خود اعلام کرد: تعداد گردشگران خارجی در ایران در قالب راهبرد رئیس‌جمهور جدید این کشور برای جذب بیشتر گردشگر به کشوری با هزاران سال قدمت و یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان، رشد چشمگیری یافته است.

سی‌ان‌ان در گزارش مثبت خود از گردشگری ایران همچنین به تنش‌های سیاسی غرب با ایران پس از پیروزی انقلاب پرداخته و اعلام کرده است که روند ورود گردشگر به ایران از زمان انقلاب سال 1979به‌دلیل تنش‌های سیاسی غرب با ایران کاهش چشمگیری یافت، اما اکنون تنش‌ها کاهش یافته و امیدها برای حل بحران هسته‌ای نیز هرروز بیشتر می‌شود که حاصل آن رشد چشمگیر گردشگری این کشور در ماه‌های اخیر بوده است. براساس این گزارش دولت ایران همچنین قصد دارد در ماه‌های آتی شرایط صدور ویزای گردشگری را تسهیل کند که در قالب آن برای گردشگران بیشتر کشورهای جهان ویزای فرودگاهی صادر خواهد شد، هرچند گردشگران 10کشور ازجمله آمریکا و انگلیس همچنان برای سفر به ایران باید ویزا بگیرند. سی‌ان‌ان همچنین به نقل از گردشگران هلندی و فنلاندی که به ایران سفر کرده‌اند اعلام کرد که مردم ایران بسیار خونگرم و دست و دلباز هستند.

جنا کائوپین گردشگر فنلاندی به سی‌ان‌ان گفت: آنچه در شبکه‌های تلویزیونی از ایران نمایش داده می‌شود درست نیست. ایران کشوری با تاریخ غنی، مردمانی شگفت انگیز و غذاهای عالی است. سی‌ان‌ان در پایان گزارش خود با اشاره به آمار سازمان میراث فرهنگی‌ اعلام کرد: ایران در سال 2012میزبان حدود 4میلیون گردشگر بوده که حدود 8میلیارد دلار برای اقتصاد ایران ارز آوری داشته‌اند. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری میلادی و سال 2014با اجرای قوانین تسهیل صدور ویزا گردشگران ایران رشد چشمگیری داشته باشند.

کد خبر 238241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز