شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
۰ نفر

مهدیا گل محمدی: زلزله با انباشت سنگ وخاک به خیال خود راه چشمه را بند آورده بود.

آب‌باریکه چشمه اما پشت این تلی از خاک دریاچه‌ای شد در میان کوه‌های اخرایی و تاش‌هایی از هزارها رنگ پاییزی درخت‌های اطراف.این دریاچه انگار پای از قصه‌های پریان بیرون گذاشته باشد در میان ناباوری ساکنان محلی پس از زلزله سال 1320‌ساری نمایان شد و دریاچه میانشه نام گرفت.

در شمال‌شرقی استان مازندران و حدفاصل ساری تا کیاسر همگان این دریاچه 2.5هکتاری را به نام چورت هم می‌شناسند. شکل هندسی دریاچه به بیضی شباهت دارد و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌های فصلی گونا‌گون است.میانشه در ابتدا ماهی نداشت و مردم محلی و گردشگر‌ها چند نوع ماهی و آبزی در آن ریختند تا زیبایی‌های این‌زاده بلایای طبیعی کامل شود.

این دریاچه که در 10کیلومتری روستای چورت واقع شده میعاد‌گاه دوستداران پاییز به‌عنوان پادشاه فصل‌هاست. پاییز هزاررنگ در میان انبوه درختان این منطقه فرصت خودنمایی می‌یابد و همین ویژگی که در کنار دریاچه شکل می‌گیرد برای جذب هزاران گردشگر پاییزی منطقه کفایت می‌کند. در فصل‌های گرم نیز با پایین رفتن آب دریاچه درخت‌هایی که پیش از زلزله و پدید آمدن دریاچه آنجا بوده‌اند سر از آب بیرون آورده و جلوه زیبایی پدید می‌آورند.

هرگاه برای دیدن این دریاچه شال و کلاه کردید راهی مسیر ساری- کیاسر شوید. پس از طی مسافتی حدود 25کیلومتر و پس از تابلوی روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید. 15کیلومتر جلوتر، در جاده آسفالته به روستای چورت خواهید رسید. پس از روستا چندین مسیر خاکی برای دسترسی به دریاچه وجود دارد. مسیر جاده خاکی به طول 10‌کیلومتر به دریاچه چورت منتهی می‌شود. برای دسترسی و بهره‌بردن بیشتر از مناطق دیدنی اطراف می‌توانید از راهنما‌های محلی هم کمک بگیرید.

کد خبر 238877
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز