سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹
۰ نفر

گروه اجتماعی:‌ نام‌نویسی عمره‌گزاران در کاروان‌ها که قرار بود از ۲۸آبان آغاز شود ابتدا به ۲آذر و اکنون نیز بنا به گفته معاون سازمان حج و زیارت به ۶آذر موکول شده است.

 

اواخر مهر امسال رئیس سازمان حج و زیارت در مکه اعلام کرد که نام‌نویسی و انتخاب کاروان زائران عمره از 15محرم[28آبان] شروع و در 2مرحله انجام می‌شود و ان‌شاءالله در ایام‌ماه صفر شاهد حضور عمره‌گزاران ایرانی در سرزمین وحی باشیم. رئیس سازمان حج و زیارت اما 24آبان امسال با بیان اینکه هزینه‌های عمره 15درصد کاهش می‌یابد به ایرنا گفت:

اولویت‌های نام‌نویسی درکاروان‌ها 2آذر از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار فراخوان می‌شود. با این سخنان عملا سخنان اوحدی در مکه نقض شد، البته برخی علت این امر را مذاکره مسئولان با هواپیمایی سعودی بیان می‌کنند.در همین حال ناصر خدرنژاد، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت  به مهر گفته که نام‌نویسی از کاروان‌ها از 6و 7آذر در همه استان‌ها آغاز می‌شود و 8آذر نیز نام‌نویسی در تهران شروع خواهد شد.

همچنین تصمیم اخیر مسئولان سازمان حج و زیارت برای کاهش مدت زمان عمره موجب نارضایتی مردم شده ، طی 4سال اخیر 2بار مدت سفر عمره و هر بار 2روز کم شده است و هدف از آن اعزام تعداد بیشتری از عمره گزاران اعلام شده‌است. احتمالا برای اعزام تعداد بیشتری از ودیعه‌گذاران مسئولان تصمیم بگیرند تا مدت سفر عمره به 8روز نیز کاهش یابد. هم‌اکنون بیش از 6میلیون عمره‌گزار در نوبت انتظار اعزام به سرزمین وحی هستند.

کد خبر 239377
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز