گروه شهری: طراح برج میلاد بزرگراه طبقاتی صدر را دستاوردی بزرگ در عرصه مهندسی و بسیار موفق می‌داند.

رئیس هیأت مدیره شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک نیز این پروژه را در عرصه حمل‌ونقل و ترافیک مؤثر دانسته و نمایندگان مجلس از الگوبودن ساخت این بزرگراه برای سایر کلانشهرها سخن گفتند.بزرگراه طبقاتی صدر خیلی زود به شریان ارتباطی اصلی شمال شرق تهران تبدیل شد تا جایی که بسیاری از شهروندان با عبور از بزرگراه‌های صیاد و امام علی، برای حرکت در مسیر شرقی غربی پایتخت از بزرگراه صدر استفاده می‌کنند.

محمد‌رضا حافظی، طراح برج میلاد مهم‌ترین دلیل موفق بودن این پروژه شهری را نه صرفا از منظر ترافیکی که به‌دلیل زمان ساخت آن می‌داند. او به همشهری می‌گوید که ساخت این بزرگراه با تأخیر بسیار کمی همراه بود که این تأخیر در هر پروژه بزرگ حتی در کشورهای توسعه‌یافته نیز رخ می‌دهد. آنچه از نظر حافظی در ساخت این بزرگراه دارای اهمیت است، ایجاد خودباوری بسیار بزرگ در ساخت پروژه‌های اینچنینی در کشور است. او معتقد است که این سازه به لحاظ کیفیت بسیار خوب بوده و در مراحل مختلف ساخت از تکنولوژی روز جهان بهره گرفته شده است.

حافظی در ادامه یادآور می‌شود که در شرایط فعلی کشور که ساخت یک پروژه معمولی بسیار می‌تواند سخت باشد، ساخت چنین پروژه عظیمی به‌معنای خودباوری و یک الگوی بزرگ در ساخت چنین مجموعه عظیمی است.رئیس هیأت مدیره شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران نیز این پروژه را گامی بزرگ در عرصه مهندسی و فنی کشور می‌داند و به همشهری می‌گوید: با ساخت طبقه فوقانی بزرگراه صدر، عرصه زیرین برای توسعه حمل‌ونقل عمومی آماده و بخش اصلی ترافیک ویژه خودروهای شخصی به سطح فوقانی منتقل شد.

موسی پورموسوی با اشاره به اینکه پیش از ساخت بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش، چند بزرگراه اصلی شهر در بن‌بست بودند، می‌گوید: بزرگراه کردستان و نیایش پیش از ساخت تونل نیایش مسدود بودند و حجم قابل توجه ترافیک این دو بزرگراه به خیابان ولیعصر منتقل می‌شد، اما با ساخت تونل نیایش این دو بزرگراه از بن‌بست خارج شدند. این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از تردد شرقی غربی پایتخت در حال حاضر به بزرگراه طبقاتی صدر منتقل شده، می‌افزاید:

در حال حاضر ترافیک بزرگراه‌های همت و حکیم تا حدودی روان‌تر شده که این امر ناشی از تقسیم بار ترافیکی شرقی و غربی پایتخت است. لازم به ذکر است که بزرگراه طبقاتی صدر سومین بزرگراه شرقی‌غربی پایتخت است که در طول سال‌های اخیر تکمیل شده است. با تکمیل و افزایش ظرفیت این بزرگراه، می‌توان گفت که پایتخت در ساخت مسیر‌های بزرگراهی پروژه‌ای ناتمام ندارد.

الگویی برای کلانشهرها

فرج‌الله عارفی نایب دوم کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت و کیفیت بالا و هزینه مقرون به‌صرفه از مزیت‌های پروژه صدر است، به شهرنوشت می‌گوید: حرکت خوب و مثبتی در شهر تهران برای کاهش بار ترافیک آغاز شده و هر روز در این شهر شاهد اجرای پروژه‌ای خوب هستیم. وی با بیان اینکه در پروژه بزرگراه طبقاتی صدر هر آنچه برای بهتر اجرا شدن طرح لازم بوده پیش‌بینی کرده‌اند، می‌افزاید: بزرگراه طبقاتی صدر باید برای کلانشهرهایی نظیر مشهد، اصفهان و تبریز الگو باشد.

توسعه صنعت پل‌سازی‌

ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ساخت بزرگراه طبقاتی صدر می‌گوید: اینکه با افتخار می‌گوییم بزرگراه طبقاتی شهیدصدر به‌دست پر توان مهندسان ایرانی ساخته شده یکی از نقاط قوت و ارزش این پروژه وموجب توسعه صنعت پل‌سازی‌ است.

کد خبر 241922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز