گروه ادب و هنر: فرزاد هوشیار‌پارسیان، مدیر مجموعه برج میلاد دانش‌آموخته هنرهای نمایشی است که اتفاقا همین پیشینه می‌تواند بهترین فضا را برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری این مجموعه فراهم کند.

برج میلاد‌ پایتخت حوزه فرهنگ و هنر ایران است

او در گفت‌وگو با مهر به نکاتی قابل‌توجه درباره برگزاری کنسرت‌های پرحاشیه موسیقی پاپ، تأکید ویژه بر برگزاری کنسرت‌های موسیقی سنتی، برنامه‌های مختلف برای توسعه تئاتر خصوصی و برگزاری اکسپوهای هنرهای تجسمی اشاره کرده است.

مدیر مجموعه برج‌میلاد می‌گوید: برج میلاد یک مکان فرهنگی است پس جنس مدیریت آن هم یک رفتار فرهنگی می‌طلبد و قرار است شاخص‌ساز و جریان‌ساز باشد. به همین دلیل باید اتفاق‌های منحصر به فرد، فاخر و بدیع رقم بزند. بر همین اساس ما چند قله برای خودمان در حوزه‌های فرهنگی تعریف کردیم که ادبیات داستانی، هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی و چند زیرمجموعه محتوایی دیگر از این قله‌ها هستند. در کنار این برنامه‌ریزی، چند قله مناسبتی هم طراحی کردیم که محرم و صفر، قربان تا غدیر، ایام ولادت امام رضا(ع)، دهه فجر، نوروز و رمضان ازجمله آنهاست.

فرزاد هوشیار پارسیان ادامه داد: در حوزه موسیقی ما از 100درصد درخواست‌ها فقط به 20درصد آنها پاسخ مثبت می‌دهیم؛ ضمن اینکه در برج میلاد یک شورای سیاستگذاری متشکل از هنرمندان فرهیخته موسیقی وجود دارند که از بین این درخواست‌ها بهترین آثار را انتخاب می‌کنند و من قاطعانه می‌گویم تاکنون بهترین آثار موسیقایی در برج میلاد تهران اجرا شده است و خود هنرمندان هم صراحتا اعلام کرده‌اند برج میلاد تاکنون میزبان بهترین کنسرت‌های موسیقی پاپ و سنتی بوده است. ما طوری برنامه‌ریزی کردیم که بعد از ایام محرم و صفر و حتی تا پایان سال دیگر کنسرت موسیقی پاپ نداشته باشیم و سالن مرکزی را با تخفیف 50درصدی به گروه‌های موسیقی سنتی اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: معتقدیم نگارخانه‌های ما هنوز استاندارد لازم را ندارند به همین دلیل دنبال تاسیس نگارخانه درجه‌دار از وزارت ارشاد هستیم تا بتوانیم برنامه‌های خوبی در این زمینه برگزار کنیم. برگزاری اکسپوهای صنایع‌دستی با فروش 13میلیارد تومانی، خط و نقاشی با حضور هنرمندان برگزیده عرصه خوشنویسی با بیش از 300میلیون تومان فروش و برگزاری چند پرفورمنس آرت منحصر به فرد ازجمله فعالیت‌های ما در عرصه هنرهای تجسمی بوده و امیدوارم شاهد اتفاق‌های فاخرتر در این زمینه باشیم.

وی درباره موضوعات تفریحی و گردشگری برج میلاد تهران هم گفت : نگاه ما به برج میلاد تهران یک مکان فرهنگی است که قرار است یکسری اتفاق‌های فرهنگی در آنجا بیفتد. البته دوستان همه می‌دانند که طی سال‌های اخیر مرکز همایش‌های برج میلاد، کاخ اصلی جشنواره‌های فیلم فجر و بخشی از جشنواره موسیقی فجر بوده است؛ ‌ ضمن اینکه این مرکز، پایتخت برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های قرآنی و دیگر گونه‌های فرهنگی است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. در واقع به جرأت می‌توان گفت برج میلاد به نوعی پایتخت حوزه فرهنگ و هنر ایران شناخته می‌شود.

کد خبر 243653

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز