گروه شهری: تحریم‌های دولتی تحویل اتوبوس به پایتخت پس از ۴سال قرار است شکسته شود.

براساس وعده وزارت کشور در بودجه سال 1393اعتبار لازم برای خرید اتوبوس‌های شرکت واحد تهران پیش‌بینی شده است.آنگونه که پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه خبر داده، در جلسات متعدد با وزارت کشور و مذاکرات صورت‌گرفته، وعده داده شد که خرید اتوبوس‌های تهران در بودجه سال پیش رو، درنظر گرفته شود تا بتوان ناوگان اتوبوسرانی پایتخت را پیشرفت داد.

سهم تهران از اتوبوس‌های خریداری شده توسط وزارت کشور از سال89 قطع شده بود. بر مبنای رویه قانونی، قرار بود دست‌کم سالی هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران تحویل شود که عدم‌پرداخت آن به‌معنای عقب‌ماندگی 4هزار اتوبوس پایتخت از قانون توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

رتبه‌بندی شرکت‌های خصوصی نیز از دیگر نکته‌های مورد اشاره سنندجی در گفت‌وگو با ایسنا بود. در این زمینه کمیته‌هایی که به تشویق‌ها و تخلفات این شرکت‌ها رسیدگی می‌کنند، براساس مصوبه هیأت وزیران با حضور نمایندگان وزارت کشور و شورای اسلامی شهر تهران تشکیل شده و به‌طور متوسط هفته‌ای یک جلسه دارند.

رتبه‌بندی شرکت‌ها با جدیت در حال انجام است و در حقیقت بحث تخلفات، تشویق‌ها، استفاده از کارت‌بلیت، موضوعات انضباطی و رتبه‌بندی‌ها به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و فکر می‌کنم به این ترتیب شهر یک نظم خوبی گرفته است. در حال حاضر 18شرکتی که در بخش خصوصی کار می‌کنند، رتبه‌بندی شده‌اند و تلاش خوبی می‌کنند؛ در حال حاضر حدود 13شرکت در رتبه‌بندی‌ها قرار گرفته‌اند و به 5شرکت هم تذکر داده شده که در وقت مشخصی خود را در رتبه‌بندی‌ها قرار دهند.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اگر شرکتی در رتبه‌بندی‌ها و استانداردها قرار نگیرد و نتواند خواسته‌هایی را که در مصوبات شورای اسلامی شهر تهران و هیأت وزیران وجود دارد اجرایی کند و حد نصاب‌ها را کسب کند، قطعا از ادامه همکاری با شرکت واحد تهران بازمی‌ماند.

کد خبر 248680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز