چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

دکتر سید موسی پورموسوی: سوم تیرماه 1386 فرصت تاریخی برای شورای سوم شهر، شهردار تهران و مدیران ارشد شهرداری بود تا از نزدیک رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب را در حوزه مدیریت کلان‌شهر تهران بشنوند.

دیدار آنچنان صمیمی و جذاب بود که برای من مانند کلاس‌های درس پر از شور و هیجان در افزایش دانایی و نیز سازماندهی دانسته‌هایم تبلور یافت.

به حمدالله ساختار سیاسی و اجرایی نظام جمهوری اسلامی حاوی سلسله مراتبی عملگرا و مبین کارآمدی و تعادل است که در هر سطح آن راهکارهای برون‌رفت از مشکلات به شایستگی تعبیه شده است.

مقام معظم رهبری پس از استماع سخنان رئیس شورا و شهردار تهران نکات ارزشمندی را بیان فرمودند که به نظر من نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری قلمداد شده و پیشنهاد من تشکیل ستادی مرکب از شورا – شهرداری برای پیگیری فرامین معظم‌له می‌باشد که بی‌تردید نقش متخصصین حوزه مطالعات شهری در آن بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

 مدیریت شهری می‌تواند از روش کارآمدی در حل مسائل بهره‌جوید و دستیابی به چنین هدفی با پشتکار، جدیت و نظارت امکان‌پذیر است. از نکات ارزشمند و کلیدی رهنمودهای رهبری تأکید به اعمال روش‌های علمی در حل مسائل شهری است که بهره‌گیری از تجربه دیگر کشورها را مهم دانسته‌اند.

پوشیدن لباس خدمت به مردم در چارچوب التیام – انسجام، رویکردی استراتژیک در پدیدارسازی مدیریت کارآمد شهری از فرامین ارزشمند رهبری است.

رهنمودهای مقام معظم رهبری را می‌توان در سه دسته: رهنمودهای اجتماعی – فرهنگی، اقتصادی و برنامه‌ریزی توسعه طبقه‌بندی کرد که تشکیل ستاد پیگیری فرامین معظم‌له را مورد تأکید مجدد قرار می‌دهم.

مشاور شهردار
و رئیس مرکز مطالعات راهبردی شهر تهران

کد خبر 25311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز