همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم از برگزاری نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل از ۷ تا ۱۱ اردیبهشت ماه ۹۳ خبر داد و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی که حدود ۲۴ ماه در گمرک کشور معطل بودند، بالاخره ترخیص شدند.

به گزارش پایگاه رسمی وزارت علوم، اسماعیل قادری‌فر در نشست خبری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه صرفاً خرید تجهیزات برای دانشگاه‌ها نیست،‌ گفت: یکی از مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است و تا کنون 160 شرکت دانش‌بنیان برای شرکت در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند.

قطع 60 درصد دسترسی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی در دو سال اخیر

وی از رفع مشکل امکان دسترسی به منابع علمی اشاره کرد و گفت: در دو سال اخیر به دلیل شرایط نرخ ارز حدود 60 درصد از دسترسی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی قطع شده بود. به این جهت، آیین‌نامه دسترسی دانشگاه‌ها به منابع علمی در حال بازنگری است تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم و در سال 93 دانشگاه‌ها مشکل عدم دسترسی به منابع علمی را نداشته باشند.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: مدل دسترسی به این منابع نیز مورد بازنگری قرار می‌گیرد و در نیمه اول سال 93 دسترسی به این منابع با الگوی جدید ارائه می‌شود.

قادری­‌فر در خاتمه در مورد فعالیت‌های انجام شده در حوزه حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری به ترخیص تجهیزات ارزی از گمرک کشور اشاره کرد و گفت: تجهیزات آزمایشگاهی که حدود 24 ماه در گمرک کشور معطل بودند تا پایان بهمن ماه ترخیص و به دانشگاه‌ها ارائه شدند.

کد خبر 253476
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز