یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۷
۰ نفر

براساس نظرسنجی ها‪ ۷۰‬درصد اسراییلی‌ها با پذیرش آتش بس مخالفند واکثریت نزدیک به تمام آنها پایان جنگ بدون آزادی دو سرباز اسراییلی توسط حزب‌الله را شکستی برای این رژیم می‌دانند.

به گزارش ایرنا شبکه خبری  بی‌بی‌سی افزود: دولت ایهود اولمرت نخست وزیر اسراییل با پذیرش آتش بس در جنگ لبنان، محبوبیت خود را تا اندازه زیادی بین اسراییلی‌ها از دست داده و نارضایتی عمومی از عملکرد دولت اولمرت در جنگ لبنان می‌تواند، برایش دردسر ساز باشد.

اسراییلی‌ها به ترتیب، اولمرت نخست وزیر، عمیر پرتز وزیر جنگ و دان هالوتز رییس ستاد ارتش را مسوول اصلی ناکامی در مواجهه با حزب‌الله می‌دانند.

از آنجا که کابینه اولمرت تحت کنترل احزاب میانه‌رو و چپگراست، افول محبوبیت آن باعث تقویت حزب‌های راستگرا به ویژه حزب لیکود به رهبری "بنیامین نتانیاهو" شده است.

نتانیاهو در نخستین سخنرانی خود پس از اعلام آتش بس، خطاب به نمایندگان مجلس اسراییل، اولمرت را در دستیابی به اهداف اعلام شده‌اش شکست خورده دانست.

عمیر پرتز برای کاستن از انتقادها، کمیسیونی را به ریاست لیپکین شاهاک رییس سابق ستاد ارتش اسراییل مامور تحقیق درباره روند جنگ کرده و حتی اگر نتیجه این تحقیق به نفع کابینه اولمرت نیز باشد، بعید است از فشار منتقدان علیه آن بکاهد.

کد خبر 2580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز