مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

همشری آنلاین: مقامات شهری پکن می‌خواهند یک میلیون خوردو را به مدت دو هفته از تردد در خیابان‌ها منع کنند تا به صورت آزمایشی شرایط هوای پاک را که قرار است در المپیک سال آینده اعمال شود تجربه کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه فان یینلونگ یکی از سخنگویان مدیریت شهری پکن در این باره گفت: طرح این کار تصویب شده است و ما برای انجام آن آماده هستیم

مدت زمان منع تردد یک میلیون خودرو که از 7 تا 20 اوت اعمال خواهد شد تقریبا برابر دو هفته برگزاری مسابقات المپیک در پکن است که از 8 تا 24 اوت سال 2008 برگزار خواهد شد.

مقامات شهری پکن اعلام کرده‌اند که تا کنون 15 میلیون دلار برای پاکسازی جمعیتی این شهر هزینه کرده‌اند و تنها مشکل هوای این شهر حل نشده باقی مانده است. مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک هم شرایط آلودگی هوا در این شهر را مناسب برگزاری مسابقات المپیک نمی‌دانند.

حدود سه میلیون خودرو در پکن وجود دارد و ترافیکی که از رفت و آمد این تعداد خودرو ایجاد می‌شود هم یکی از مشکلات دیگری است که مسئولان برگزاری المپیک پکن با آن مواجه هستند. با این حال سخنگوی کمیته برگزاری مسابقات المپیک پکن در این باره گفت: کیفیت هوا بهتر شده است و تلاش‌های ما برای کاهش تراقیک هم پیشرفت‌ داشته است

کد خبر 25850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز