مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ناسا سلفی (تصویر از خود) عظیمی را با ترکیب ۳۶ هزار سلفی مختلف از ساکنان زمین را به افتخار روز زمین منتشر ساخته‌است.

زمین

براساس گزارش میل‌آنلاین، این تصویر 3.2 گیگاپیکسلی تعاملی بوده و می‌توان با بزرگنمایی رو تصویر سیاره زمین،‌ تصاویر افراد مختلف را که از خود به ثبت رسانده و برای ناسا ارسال کرده‌اند را مشاهده کرد.

این پروژه به منظور بزرگداشت روز زمین اجرا شده و ناسا با طرح پرسشی ساده، الان کجای زمین ایستاده‌اید؟، از مردم جهان دعوت کرد تا تصاویر خود را با پاسخ دادن به این پرسش برایش ارسال کنند. ناسا از مردم خواسته تا با ارسال سلفی‌هایی از خود و انتشار آن روی شبکه‌های اجتماعی به این پرسش پاسخ دهند.

زمین

هدف ایجاد تصویری ترکیبی و خلق یک سلفی جهانی بود که از دوردست به شکل سیاره زمین دیده می‌شود، اما با نزدیک‌شدن به سیاره،‌ می‌توان هر تصویر را به‌صورت مجزا و مشخص مشاهده کرد.

در نهایت سلفی جهانی سیاره زمین با مشارکت 36 هزار و 422 عکس مجزا که روی شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌ شده‌بودند، خلق شد. این تصاویر به ساکنان تمامی قاره‌های زمین و 113 کشور جهان تعلق دارند. ناسا بیش از 50 هزار تصویر را از شبکه‌های اجتماعی جمع‌آوری کرد اما بخشی از آنها برای ایجاد این سلفی جهانی قابل استفاده نبودند.

این تصویر تعاملی بزرگ توسط شرکت گیگاپن در فضای مجازی منتشر شده‌است. زمینه این تصویر موزائیکی تصاویری است که در تاریخ 22 آوریل 2014 توسط ماهواره‌ها از هر نیم‌کره زمین به‌ثبت رسیده‌است.

سال 2014 برای علوم زمینی ناسا سالی بسیار پراهمیت است، زیرا برای اولین بار پس از بیش از یک دهه پنج ماموریت برای جمع‌آوری اطلاعات حیاتی درباره سیاره زمین توسط ناسا اجرا خواهند شد که یکی از آنها در ماه فوریه انجام شده و چهار پروژه دیگر در دست اجرا هستند.

نسخه تعاملی سلفی 3.2 گیگابایتی ناسا از زمین را اینجا ببینید.

کد خبر 260410
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز