همشهری آنلاین: دبیر مجمع مجالس کشورهای آسیایی(APA )گفت: جمع شدن کشورهای آسیایی برای تشکیل یک صندوق پول می تواند گامی برای وحدت آسیا باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد هادی نژاد حسینیان که در نشست مجمع کشورهای آسیایی با حضور نمایندگان 16 کشور از این قاره برای تصمیم گیری درباره تشکیل صندوق پولی آسیا سخن می گفت، قاره آسیا را مهد تمدن و مذاهب خواند و افزود: با توجه به منابع فراوان طبیعی و انسانی این قاره باید راهی سریع را برای رسیدن به وحدت در پیش بگیریم و اگر سریع حرکت نکنیم از دنیا عقب می‌مانیم.

وی گفت: باید از تجارب جهان برای ایجاد وحدت استفاده و استاندارد های بهتری را برای زندگی مردم آسیا تعریف کنیم.
نژاد حسینیان با اشاره به جلسه گذشته مجمع مجالس آسیایی در تهران افزود: از آن زمان و در گروه‌های کاری مختلف طرح‌های همکاری بررسی شده که یکی از آنها تاسیس صندوق پول آسیایی است.

وی گفت: در قطعنامه مصوب سال 2006 مجمع، از روسای مجالس آسیایی خواسته شد گروهی از متخصصان از این کشورها ایجاد صندوق پول آسیایی را مطالعه و بررسی و نتایج را برای تائید در مجمع و در نهایت اجرایی شدن ارائه کنند که بررسی این گزارشها در دستور کار نشست کنونی قرار دارد.

دبیر مجمع مجالس کشور های آسیایی افزود: طرح دیگر مجمع مجالس آسیایی بحث فقر زدایی است که در نشستی از 27 تا 28 اگوست سال 2007 در تهران بررسی خواهد شد.
وی خطاب به نمایندگان مجالس کشورهای آسیایی گفت: در سندهای کاری که هفته گذشته به کشورهای شما فرستاده شد پیشنهادها و سوال‌هایی مطرح شد که باید با در نظر گرفتن نوعی چند جانبه گرایی و تعادل و منافع بلند مدت آسیا درباره ان تصمیم گیری شود.

کد خبر 26104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز