همشهری‌آنلاین: رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: احداث خطوط ریلی و زیرزمینی چاره درد ترافیک تهران است، این در حالی است که ما نیازمند ۷۰۰ کیلومتر خط مترو هستیم.

ترافیک

به گزارش تين‌نيوز، محمد حقانی گفت: حاصل گسترش بیش از حد ساختمان سازی، پهن کردن فرش قرمز برای خودروها و ایجاد اتوبان‌های بزرگ مسبب آلودگی هوای تهران است.

وی با بیان اینکه توزیع بنزین پاک و واردات خودروهای پاک قطعا بر روی کیفیت هوای تهران تاثیر گذار است، اظهار کرد: این در حالی است که انجام این امور به تنهایی دردی را دوا نمی‌کند و باید به گسترش وسایل نقلیه عمومی پاک به خصوص مترو بیندیشیم.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به زمزمه‌های افزایش دوباره قیمت بنزین و تاثیر آن بر حمل و نقل تهران، گفت: زمانی که مردم برای ایاب و ذهاب خود و همچنین نیازهای روزمره شان به خودرو احتیاج داشته باشند، مسلما باز هم از وسیله شخصی استفاده می کنند و شاید افزایش قیمت بنزین و این گونه مسائل تاثیر ناچیزی بگذارد.

دولت به کمک شهرداری بیاید

وی با بیان اینکه مدیریت ها باید منطقه گرا باشند، تصریح کرد: باید در منطقه و شرایط آن منطقه مشکلات خود را حل کنیم. همچنین نوسازی وسایل نقلیه عمومی، توسعه و حمایت از وسایل حمل و نقل عمومی و احداث خطوط ریلی و زیرزمینی چاره درد ترافیک تهران است.

حقانی ادامه داد: این در حالی است که ما نیازمند 700 کیلومتر مترو هستیم، در حالی که 150 کیلومتر مترو داریم که تا پنج سال آینده 150 کیلومتر دیگر اضافه خواهد شد که با این حال 400 کیلومتر دیگر باقی می ماند.

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پایان تصریح کرد: در طی یک سال 30 کیلومتر خطوط مترو افزایش می یابد، چراکه بیش از این در توان شهرداری نیست، همچنین از آنجایی که دولت سهمی در ایجاد مشکلات و نارسایی های شهر تهران دارد، پس امیدوارم برخلاف دولت قبل، دولت جدید به کمک شهرداری تهران بیاید.

کد خبر 262331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha