مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۶
۰ نفر

این‌بار برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، ترافیک شمال تهران را قفل کرد.

راهبندان نمایشگاه تهران


اين نمايشگاه كه از يكشنبه گذشته كار خود را آغاز كرده و امروز به پايان مي‌رسد همانند ديگر نمايشگاه‌هايي كه در مجموعه نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران برگزار مي‌شود، در چند روز اخير ترافيك بزرگراه‌هاي چمران، مدرس، يادگار امام، صدر و نيايش و خيابان‌هاي اطراف چون وليعصر و سئول را تحت‌تأثير قرار داده است. برپايي نمايشگاه‌هاي مختلف در اين محل هميشه محل بحث بين مديران شهري و مسئولان راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از يكسو و برگزار‌كنندگان از سوي ديگر بوده است. اين در حالي است كه طبق تماس‌هاي شهروندان با روزنامه همشهري، ترافيك چندروزه اخير به قدري سنگين بوده كه حتي حضور نيروهاي راهور تهران بزرگ در محل نيز تأثير آنچناني در گشايش ترافيكي نداشته است.

مديريت شهري تهران از حدود 10سال قبل پيگير خروج نمايشگاه از تهران است. اين در حالي است كه برخي از مسئولان برگزاري اين نمايشگاه‌ها اعتقاد دارند كه با اصلاحات ترافيكي مي‌توان بخش زيادي از بار مشكلات اين محدوده را كاهش داد. با وجود اين به گفته رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران حتي تكميل رينگ بزرگراهي محدوده نمايشگاه نمي‌تواند بيشتر از يك درصد بار ترافيك اين محدوده را در زمان برگزاري نمايشگاه كاهش دهد. عليرضا دبير به جايگزين محل برگزاري اين نمايشگاه‌ها نيز اشاره كرده و مي‌گويد: طرح مقدماتي احداث مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب از سال1380 مورد توجه مديريت شهري تهران بود.

وي افزود: احداث مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب براساس مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافيك و شهرسازي و انجام بررسي‌هاي مطالعاتي دقيق و كارشناسي صورت پذيرفته است. در بازديد اخير شهرداران مناطق جنوبي پايتخت از مجموعه نمايشگاهي شهر آفتاب نيز مطرح شد كه فاز نخست اين نمايشگاه تا پايان پاييز امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

البته ديگر اعضاي شوراي شهر نيز پيش از اين درباره ترافيك ناشي از برپايي اين بزرگراه گلايه‌هاي خود را مطرح كرده بودند. محمد حقاني درباره برپايي نمايشگاه مختلف در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران گفته بود كه مسئوليت و تصميم‌گيري درباره برگزاري نمايشگاه‌ها با وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما مشكلات ناشي از ترافيك آن متعلق به مديريت شهري و شهروندان است. در طول سال‌هاي گذشته نيز ترافيك سنگين اطراف نمايشگاه بارها با واكنش مسئولان پليس راهنمايي و رانندگي تهران، مديريت شهري و شهروندان مواجه شده و حتي در برخي موارد پليس اقدام به مسدودكردن پاركينگ‌ها كرده و همچنين مانع ورود مردم به نمايشگاه‌هاي در حال برگزاري شده بود. با وجود اين نمايشگاه‌هاي مختلفي همچنان در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار مي‌شوند، مردم در ترافيك مي‌مانند و كاري هم از دست كسي ساخته نيست.

کد خبر 268681

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha