مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

مراسم احیای شب‌های قدر در باغ موزه دفاع‌مقدس و هزار مسجد پایتخت برگزار می‌شود. در این برنامه که از امشب آغاز می‌شود، مدیریت شهری از هزار مسجد تهران برای برپایی مراسم معنوی شب‌های قدر حمایت به عمل می‌آورد و از قاریان قرآن و مفاخر قرآنی در ۱۰۰مسجد پایتخت تقدیر می‌کند.

مسجد

امسال با توجه به برگزاري نمايشگاه قرآن در باغ موزه دفاع‌مقدس، با تجميع فعاليت‌هاي مناطق 22گانه در زمينه برگزاري مراسم شب‌هاي قدر، مراسم معنوي باشكوهي در مسجد خرمشهر باغ‌موزه دفاع‌مقدس براي شهروندان پايتخت برگزار مي‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميثم امرودي معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اين‌باره با تأكيد بر لزوم بزرگداشت و گراميداشت شب‌هاي قدر تصريح كرد كه ائمه اطهار(ع) به شب‌زنده‌داري و احيا در شب‌هاي قدر بسيار سفارش فرموده‌اند، تا حدي كه در روايات احيا و شب زنده داري در ايام سال براي درك شب قدر از فضيلت بي‌شماري برخوردار است.

معاون امور اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران، توجه و اهميت‌دادن به قرآن كريم در شب‌هاي قدر را بسيار مهم خواند و اظهار داشت كه بايد از اين راهنماي گرانمايه زندگي بشر كه خداوند در اختيار ما قرار داده، بهترين بهره را برد و همه ما بايد از فرصت شب‌هاي قدر براي تقرب هرچه بيشتر به حضرت باري تعالي استفاده كافي و وافي را ببريم.

امرودي به ميزباني ليالي قدر توسط باغ موزه دفاع‌مقدس اشاره كرد و افزود: مسجد خرمشهر باغ موزه دفاع‌مقدس و 2 بوستان داراي مسجد تهران در ليالي قدر ميزبان عزاداران حضرت علي(ع) هستند. وي برگزاري مراسم شب‌هاي قدر در جوار نمايشگاه قرآن و باغ موزه دفاع‌مقدس را سنتي حسنه در اين زمينه دانست و افزود: فضاي معنوي اين نمايشگاه، موزه و مسجد خرمشهر، محفل نوراني شب زنده‌داران ليالي قدر و عزاداران امير‌المومنين(ع) را دوچندان خواهد كرد.

به‌منظور برپايي هرچه باشكوه‌تر مراسم ليالي قدر در تهران، باغ موزه دفاع‌مقدس و 2‌بوستان تهران داراي مسجد با برنامه‌هاي پيش‌بيني شده ميزبان عزاداران و زائران هستند.معاون امور اجتماعي وفرهنگي شهرداري تهران از حمايت شهرداري تهران از فعاليت‌هاي 1000مسجد تهران براي برپايي مراسم معنوي شب‌هاي قدر خبر داد وگفت: تمامي مناطق ضمن همكاري با مساجد در جهت برپايي هر چه باشكوه‌تر ليالي قدر و بهره‌برداري معنوي همشهريان تهراني از اين مراسم، تلاش مي‌كنند.

وي با اشاره به ساير برنامه‌هاي معنوي در ليالي قدر گفت: همچنين در شب‌هاي قدر از قاريان قرآن و مفاخر قرآني در 100مسجد پايتخت تجليل به عمل خواهد آمد.مناطق 22گانه تهران نيز با لغو ويژه برنامه‌هاي شب‌هاي رمضان و تعطيلي نمايشگاه‌هاي 22گانه در مناطق به جز2 بوستان داراي مسجد، تمام تلاش خود را در زمينه حمايت و اجراي برنامه‌هاي معنوي در مساجد محله‌ها، مرقد مطهر امام خميني(ره)، مصلاي تهران و گلزار مطهر شهداي گمنام متمركز كرده‌اند كه اميدواريم امسال برگزاري كيفي اين برنامه‌ها در ليالي قدر را شاهد باشيم و شهروندان عزيز بهره لازم را ببرند.

کد خبر 266023

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha