بهگزارش سايت ساعت24، عضو هيأت رئيسه اتاق اصناف كشور با بيان اين مطلب اعلام كرد: توليدكنندگان داخلي به نوع و شكل ظاهري بستهبندي اجناس توجه نميكنند و اين امر موجب شده بهترين محصولات ايراني با نام ديگر كشورها در جهان شناخته شود. محمدعلي صديقي زعفران و خرماي حاجيآباد بندرعباس را ازجمله اين محصولات دانست كه به نام اسپانيا و تركيه در جهان به فروش ميرسد و افزود:
برند يكي از شاخصههاي مهم توسعه اقتصادي و انگيزههاي مهم در خريد و فروش بوده واتاق اصناف براي حمايت از محصولات ايراني بر برندسازي محصولات تأكيد دارد تا بتواند محصولات داخلي را با نام تجاري ايران به جهانيان بشناساند. به گفته وي بهدليل مديريت سنتي كه در جامعه صنعتي كشور حاكم است كمتر بر برندسازي محصولات توجه ميشود اما در اين خصوص وضعيت آذربايجان شرقي نسبت به ساير استانها بهتر بوده و چندين محصول اين استان به برند جهاني تبديل شده است. همچنين براي افزايش برندهاي مطرح ايراني در بازارهاي جهاني بهدنبال ايجاد دانشگاه علمي كاربردي و هنرستان اصناف هستيم.
نظر شما