همشهری آنلاین: شهید سرلشکر نصرالله آسیابی در سال ۱۳۲۰ در کرمانشاه به دنیا آمد و در ۱۱ دی ماه ۱۳۶۵ به درجه شهادت نائل شد.

نصرالله آسیابی

وی که خلبانی جوانمرد و فرماندهی لایق بود در سال 1339حضورش را در ارتش ثبت کرد. با تحصیلات ششم ابتدایی استخدام و با درجه گروهبان سومی به انجام وظیفه مشغول شد. در طول 27 سال خدمت نظامی در سایه ایمان و تلاش به عالی ترین مدارج تحصیلی و بالا ترین درجه نظامی رسید.

سرلشگر خلبان نصرالله آسیابی از نظامیانی بود که اوراق زرینی از فعالیت و ایثار و رزم و مروت و مردانگی در پرونده خدمت نظامی و دوران زندگانی به یادگار گذاشت.

وی فرمانده پایگاه هوانیروز مسجد سلیمان بود که صفات برجسته ای از جمله، زیر دست نوازی، عطوفت و جوانمردی به نیروهای تحت امر خود را آموخت. وی در هشت سال دفاع مقدس حضور مداوم داشت و پروازهای او را تا لحظه شهادت ثبت شده است.

تاریخ عملیات شکست حصر آبادان، فتح خرمشهر، بیت المقدس و فتح المبین و بخصوص والفجر 8 که منجر به آزادسازی شهر 'فاو' شد، حضور پروازهای شجاعانه او را در کنار دیگر تیزپروازان هوانیروز هیچ زمان فراموش نخواهند کرد.

شهید آسیابی مدیری شایسته، انسانی خود ساخته و سربازی با ایمان بود که از معلومات وسیعی سرشار بود. او فرماندهی بود که اعتقاد به پرورش روان و جسم در جوار یکدیگر داشت و بر همان خصلت به امر ورزش در یگانهای هوانیروز از نوع جوانمردانه با ورزش باستانی اهتمامی خاص می ورزید.

خلبان آسیابی گذشته از داشتن روح سلحشوری ، انسانی عارف مسلک بود و به حافظ و مولانا ارادتی خاص می ورزید . مزار این فرمانده مومن ، برجسته و عارف هوانیروز در بهشت زهرا تهران است و میعادگاهی برای شاگردان تربیت شده اوست.

کد خبر 277918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha