چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به عوارض ناشی از تزریق بوتاکس در آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی هشدار داد و تأکید کرد که تزریق بوتاکس توسط آرایشگرها و خارج از مراکز پزشکی مجاز نیست.

بوتاکس


دكتر رسول ديناروند با اشاره به اينكه اين كار در برخي از آرايشگاه‌ها و مراكز غيرمجاز انجام مي‌شود، گفت: شايد يكي از دلايل آن هزينه بالاي تزريق بوتاكس توسط پزشك متخصص باشد.

وي با اشاره به گسترش استفاده از بوتاكس در آرايشگاه‌ها با استفاده از مواد غيرمجاز توسط افرادي غيرمتخصص افزود: نتايج اين وضعيت شكايت‌هايي است كه توسط افراد آسيب ديده در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي كشور، سازمان نظام پزشكي كشور و قوه قضاييه وجود دارد و اين واقعيتي است كه در كشور مشاهده مي‌شود. تبليغاتي هم كه در اين زمينه در شبكه‌هاي اجتماعي، پيامك و پست‌هاي الكترونيك انجام مي‌شود، غيرمجاز است. اما متأسفانه اين تبليغات غيرمجاز در حال گسترش است و مشتري‌هاي آنها نير به‌صورت معرفي افراد به يكديگر در حال افزايش هستند.

هشدار رئيس سازمان غذا و دارو در حالي است كه پيش از اين وزارت بهداشت چندين بار در مورد استفاده از بوتاكس به روش‌هاي غيراستاندارد هشدار داده است. حساسيت موضعي، تغيير حالت عضلات صورت، افتادگي پلك و ابرو و حتي شوك، عوارض استفاده از بوتاكس هستند.

کد خبر 280662

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha