همشهری آنلاین: آیت‌‌الله مکارم شیرازی در آستانه اربعین حسینی، شکوه و عظمت راهپیمایی میلیونی عزادارانی که به سمت کربلای معلی در حرکت هستند را بی‌نظیر خواند و گفت: مراقب باشیم مبادا کسانی با بدعت‌ها و برنامه‌های نادرست خود این عظمت و شکوه را زیر سؤال ببرند.

به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم‌ شیرازی، مرجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم، با بیان این که امروز اسلام از داخل و خارج در معرض خطر است، تصریح کرد: در کدام زمان این همه شبکه‌ها، ماهواره‌ها، رسانه‌ها و فضاهای مجازی این‌گونه بر ضد اسلام فعالیت و تبلیغ می‌کردند. در حال حاضر شب و روز هزاران رسانه و سایت بر ضد اسلام تبلیغ می‌کنند و در چنین شرایطی باید بدانیم ما هم وظایفی داریم.

وی تاکید کرد: اسلام این ظرفیت را دارد که با تبلیغ معارفش در هر زمانی زنده باشد، اما مدافعان و مبلغانی می‌خواهد که بتوانند در هر زمانی اسلام را احیا کنند. امروز اسلام اعم از اصول و فروع دین و اخلاق در معرض خطر است، در چنین شرایطی علما، فضلا و افرادی که توان دارند به تبلیغ بروند باید در احیای دین بکوشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: برخی می‌گویند با توجه به حجم زیاد تبلیغات دشمن، تاثیر چندانی ندارد، اما ما معتقدیم تاثیر درجاتی دارد و روایات دینی تاکید می‌کند که اگر بدعت ظاهر شد بر علمای دین واجب است که علم‌شان را ظاهر کنند و به دفاع از دین بپردازند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم یادآور شد: البته ما معتقدیم امروز گوش شنوا برای شنیدن اسلام و معارف غنی آن فراوان است، بر فرض که این گونه نباشد باید سکوت را شکست و جواب شبهات را داد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به بروز انحرافات در عزاداری‌ها هشدار داد و بیان کرد: برخی بدعت‌ها به عزاداری امام حسین (ع) نیز سرایت کرده است؛ از این رو باید عزاداری‌ها را به همان شکل سنتی و اصیل حفظ کرد.

کد خبر 280722

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha