همشهری آنلاین: تایوان روز سه شنبه ۱۳ژانویه (۲۳ دی) حدود ۶۰۰۰ غاز را پس از ثابت شدن آلودگی ۱۴ مزرعه دیگر در آخرین شیوع آنفلوآنزای پرندگان که تا به حال به سلاخی ۱۴۰ هزار پرنده انجامیده است، معدوم کرد.

goose

به گزارش خبرگزاری فرانسه «اداره بازرسی سلامت و قرنطینه حیوانات و گیاهان» تایوان اعلام کرد با اثبات این موارد جدید شمار مزارع آلوده به آنفلوآنزای پرندگان در شیوع اخیر این بیماری از هفته گذشته به ۲۱ مزرعه رسیده است که همگی آنها در جنوب این جزیره قرار دارند.

معدوم کردن ۵۸۳۰ غاز در سه مزرعه در منطقه چیایی از اواخر وقت روز دوشنبه آغاز شد و در ساعات اولیه روز سه‌شنبه به پایان رسید.

انتظار می‌رود که مقامات اقدامات سختگیرانه‌ای برای حذف سویه‌های جدید H5N2 و  H5N8 آنفلوآنزای پرندگان است که هر دو برای نخستین بار در این جزیره کشف می‌شوند.

وزیر کشاورزی، چن بائو-جی، گفت: «برای محو کردن سریع این بیماری جدید، باید مادامی که نمونه‌های گردآوری‌شده از هر مزرعه‌ای ثابت‌کننده وجود ویروس H5 و میزان مرگ و میر ناشی از آن بالا باشد، همه طیور در آن مزرعه به طور فوری نابود خواهند شد.»

او افزود: «‌اما می‌توانم با اطمینان بگویم که در ماه آینده افزایش شمار مزارع آلوده ادامه خواهد یافت.»

از هنگان نخستین شیوع بیماری در هفته گذشته در یک مرغداری در منطق پینگ‌تونگ که به معدوم کردن ۱۲۲ هزار مرغ انجامید، بیش از ۱۴۰ هزار پرنده در تایوان سلاخی شده‌‌اند.

تایوان تا به حال چندین شیوع ویروس H5N2 را گزارش کرده است، اما در میان آنها هیچ موردی از شیوع سویه بالقوه مرگبار H5N1 وجود ندارد، البته مقامات تایوان می‌گویند پرندگانی که در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۲ به این جزیره قاچاق شده بودند، از لحاط این سوبه مثبت شده بودند.

کد خبر 284110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha