شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه بین‌الملل: هم‌زمان با برگزاری جشن سالروز مبعث رسول اکرم(ص) و به جهت حفظ جان زائران حرم امام علی(ع) تدابیر امنیتی شدیدی در نجف و همچنین دیگر شهرهای مذهبی عراق اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری اصوات العراق احمد دعبیل، سخنگوی رسمی‌اداره امور شهری نجف تاکید کرد با توجه به برگزاری مراسم جشن مبعث رسول اکرم(ص) و ورود تعداد زیادی از زائران برای زیارت حرم امام علی  ع و سایر اماکن مقدسه، نیروهای پلیس و ارتش عراق تدابیر امنیتی شدیدی را در سالروز مبعث در این شهر اتخاذ کردند.

منابع امنیتی استان نجف همچنین از دستگیری تعدادی از عناصر یک گروه شبه نظامی‌جدید در این استان موسوم به غضب السماء (خشم آسمان)‌ خبر دادند.

شبه‌نظامیان دستگیر شده از این گروه به برخی طرح‌ها و حملات گروه‌شان در استان نجف اعتراف کرده‌اند.

قانون منع آمد و شد در بغداد که از روز چهارشنبه در بغداد برقرار شده بود صبح روز جمعه به طور رسمی لغو شد.

سکوت در قبال شعارهای ضد وهابی در عراق

رسانه‌های عربی و غربی در قبال شعارهای ضد وهابی زائران عراقی در زمان برپایی آیین‌ها و مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) در روزهای گذشته سکوت پیشه ساختند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) رسانه‌های غربی و عربی به طور عام آیین‌های زیارت امام موسی کاظم ع و مشارکت گسترده مردم در آن‌ها را پوشش دادند اما به شعارهایی که در این آیین‌ها داده شد بی‌توجهی نشان دادند.

آیین زیارت امسال به فرصتی برای محکومیت دخالت‌های ریاض در امور داخلی عراق و فتاوای شیوخ وهابیت تبدیل شده بود.

رسانه‌هایی مانند العربیه که با حمایت مالی عربستان‌سعودی فعالیت می‌کند و دیگر رسانه‌های عربی ‌این ‌رویداد را پوشش ندادند.

به نظر می‌رسد رسانه‌های عربی منطقه‌ای و غربی درصورت مخابره چنین اخباری، منافع و حمایت مالی شان را از سوی ریاض در خطر می‌دیدند و برای همین این رویداد مهم را مخابره نکردند.

بیش از سه میلیون زائر از شهرهای مختلف عراق در جریان مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم ع  یکصدا علیه فتاوای تکفیر شیوخ وهابی در عربستان و دخالت‌های ریاض در امور داخلی عراق شعار دادند.

زائران حمایت‌های آشکار و پنهان ریاض از بعثی‌ها و تروریست‌های تکفیری در عراق و اقدام هدفمند علمای وهابیت در صدور فتوای ویران کردن مرقد امام حسین(ع) را محکوم کردند.

کد خبر 28685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز