نخستین جلسه ستاد مهر رمضان دوشنبه 22 مرداد با حضور مسئولین حوزه حمل و نقل و ترافیک و رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد.

تشکری‌هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این مراسم آزاد سازی سطح معابر از موانع فیزیکی، آماده سازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات با تمام امکانات موجود، ایمن سازی اطراف مدارس، ساماندهی سرویس مدارس و خدمات رسانی آنها از روز اول مهرماه را از مهمترین اهداف ستاد مهررمضان دانست و اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل ستاد مهررمضان شرکت واحد اتوبوسرانی باید با تعمیر اتوبوس‌هایی که به دلیل نقص فنی از رده خارج شده‌اند، ناوگان خود را تقویت کند تا در اول مهرماه حداقل شاهد ورود و خدمات رسانی هزار دستگاه اتوبوس متوقف شده باشیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک از اعلام آمادگی سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی برای ارائه سرویس به مدارس خبر داد و گفت: سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی آمادگی دارند در صورت نیاز و تقاضای مدارس سرویس‌های مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهند تا مدارس با کمبود سرویس مواجه نباشند و ایمنی دانش آموزان به بهترین نحو حفظ شود و در واقع مسافربرهای شخصی و خودروهای ون می توانند زیر نظر سازمان تاکسیرانی به ارائه خدمات و سرویس به مدارس و دانش آموزان فعالیت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان آنکه بودجه تبصره 13 در سال 86 تاکنون درهیچ بخشی ابلاغ نشده است تأکید کرد: حوزه حمل و نقل و ترافیک برای حفظ تعادل و کنترل ترافیک در اول مهرماه از شهرداری کمک‌های ویژه ای را خواستار است زیرا تاکنون کمک‌هایی که قرار بوده بر اساس تبصره 13 در سال جاری توسط دولت صورت گیرد در هیچ بخشی ابلاغ نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک همچنین از تشکیل ستاد معین بازگشایی مدارس در سطح مناطق خبر داد و گفت: شناسایی نقاط بحرانی و گره‌های ترافیکی در سطح منطقه، جلوگیری از صدور مجوز حفاری از تاریخ 15 شهریور تا 14 مهر و ترمیم صحیح و کامل محل‌های حفاری شده تا 20 شهریور ماه، شناسایی مدارس واقع در محورهای اصلی و اتخاذ راهکارهای مناسب به منظور جلوگیری از تراکم ترافیک، مهمترین وظایف ستاد معین بازگشایی مدارس به شمار می‌رود که همزمان با ستاد مهر رمضان در سطح مناطق تشکیل شده‌اند.

مترو امسال هیچ یارانه ای از دولت نگرفته است

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران اعلام کرد: با گذشت 5 ماه از سال هنوز هیچ یارانه دولتی به مترو تهران داده نشده و این درحالیست که 50 درصد از یارانه‌های مترو باید توسط دولت پرداخت شود.

جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در نخستین جلسه ستاد مهر رمضان که به مناسبت بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی تشکیل شده بود با بیان این مطلب افزود: همین امر موجب بروز مشکلاتی برای متروی تهران شده که امیدواریم تا اول مهرماه دولت سهم یارانه خود را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه سرفاصله حرکت قطارهای مترو از اول مهرماه در ساعات اوج درخط یک به 4 دقیقه، خط دو به 5/3 دقیقه و خط پنج به 10 دقیقه خواهد رسید، گفت: فاصله حرکت قطارها از اول مهر در ساعات میانی روز در خطوط 1و 2 از 6 دقیقه به 5 دقیقه کاهش خواهد یافت اما در خط 5 سرفاصله حرکت قطارها در ساعت میانی روزهمان 15 دقیقه خواهد بود.

ربیعی افزود: در هر صورت برای اینکه خدمات رسانی مترو با خلل و مشکلی مواجه نشود چاره ای نیست جزاینکه از شهرداری تهران بخواهیم تا زمانیکه دولت یارانه مترو را بپردازد سهم یارانه دولت را نیز تامین کند.

در ادامه این جلسه مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز گفت: رانندگان خودروهای ون تا 31 مرداد ماه فرصت دارند جهت تعیین خط به دفاتر تاکسیرانی مراجعه کنند تا از اول مهرماه در خطوط تعیین شده فعالیت کرده و به بهترین شکل به شهروندان تهرانی خدمات رسانی نمایند.

وی تصریح کرد: در مجموع سازمان تاکسیرانی باید جهت توسعه ناوگان 7 هزار و 500 تاکسی جدید از ایران خودرو تحویل می گرفت که تاکنون تنها هزار و 240 دستگاه تحویل گرفته شده و بیش از 6 هزار خودرو از خودروسازان طلبکار هستیم.

تیموری کرمانی با بیان اینکه برای نوسازی خودروهای فرسوده نیز هزار و 927 نفر در نوبت تحویل خودروهای جدید هستند، افزود: مراکز تجمع مسافران در سطح شهرتهران شناسایی شده‌اند و برای ایستگاه‌های پرتردد بین راهی پیش بینی‌های لازم صورت گرفته تا شهروندان در اول مهرماه با مشکل خاصی مواجه نشوند.

کد خبر 28866

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز