همشهری آنلاین: معاون اجرایی رییس‌جمهور دلایل تغییرات اخیر در کابینه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا علی سعیدلو با بیان این‌که اصل خدمتگزاری تمام افرادی است که بر سر کار می‌آیند، گفت: ممکن است در این مسیر از نظر اجرای کار مشکلاتی پیش آید و یا برخی خسته شوند و جای‌شان را به کس دیگری بدهند؛ بنابراین هیچ تضمین حقوقی وجود ندارد که اگر فردی بر سر کاری آمد در آن جایگاه برای سه یا چهار سال باقی بماند.

وی گفت: تغییرات علاوه بر این‌که بر اساس قوانین صورت می‌گیرد، گاهی مصلحت‌سنجی است که توسط رییس‌جمهور انجام می‌گیرد.

وی به دلایل دیگر موثر در تغییر وزرای کابینه اشاره کرد وگفت: سرعت کم کار، خستگی، پیدا شدن فردی مناسب‌تر برای آن سمت می‌تواند از جمله دلایل اعمال تغییرات باشد در عین حال اصل بر انجام صحیح کار است.

سعیدلو در پاسخ به این سوال که تغییرات ادامه پیدا می‌کند گفت: الان بحث دیگری برای تغییرات دیگر وجود ندارد، اگر تصمیمی بر تغییری وجود داشته باشد توسط رییس‌جمهور اعلام می‌شود.

معاون اجرایی رییس‌جمهور درباره دلایل تغییر دو وزیر کابینه اظهار کرد: موقع معرفی وزرای جدید، رییس‌جمهور و وزرای تغییر یافته دلایل کناره‌گیری خود را به مردم توضیح خواهند داد و رییس‌جمهور نیز در این‌باره توضیح خواهد داد.

وی تغییرات در کابینه را و نیز در میان مدیران و استانداران را امری طبیعی دانست و افزود: اگر روند تغییرات حالتی غیرطبیعی پیدا کند، قطعا خسارت‌بار خواهد بود اما وقتی در حالتی عادی این کار صورت می‌گیرد، امری طبیعی است.

سعیدلو درباره معرفی جانشینان وزرای صنایع ومعادن و نفت گفت: رییس جمهور طبق قانون سه ماه فرصت دارد.

وی درباره معرفی کردان به سمت وزارت نفت تاکید کرد: هنوز هیچ شخصی برای وزارت نفت تعیین نشده است.

سعیدلو در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره ادغام شوراها و این که در میان شوراها نامی از شورای ملی امنیتی و زیستی برده نشده است، گفت: ادغام شوراها تصویب شورای عالی اداری بود و کاری بسیار ارزش‌مند که فکر می‌کنم همه‌ مردم آن را قبول داشته باشند. حجم و تعداد شوراها اکنون کاهش یافته و وقت‌گیر بودن حضور در این شوراها را برطرف کرده است.همچنین بسیاری از تصمیمات در این شوراها در راستای یکدیگر نبود و بعضا هم دیگر را نقد می‌کردند، اگر اسم این شورا در میان شوراهای ادغام شده برده نشده، ممکن است وقتی که به طور نهایی اعلام شود، نام این شورا نیز وجود داشته باشد و یا در نهایت در زیر مجموعه شورای اصلی گنجانده شود.

سعیدلو درباره عدم راه‌اندازی نیروگاه بوشهر پس از 8 سال و تاخیر‌های متعدد پیمارنکار روسی و این که چرا دولت درباره این پروژه و عدم راه‌اندازی آن سکوت کرده است، گفت: در کشور بر روی هر پروژه‌ای که سرمایه‌گذاری می‌شود، بر اساس کار کارشناسی به لحاظ نیاز به آن پروژه و زمان راه اندازیش، آن پروژه قطعا اجرایی خواهد شد،‌ مسلما اگر از زمان پروژه‌یی بگذرد، هزینه‌های بسیار و غیراقتصادی تحمیل خواهد کرد. اگر بر روی پروژ‌ه‌یی درست تصمیم‌گیری شده و ادامه آن صحیح باشد، در حداقل زمان ممکن کارش انجام خواهد شد. سعیدلو گفت: همه‌ پروژه‌ها از جمله نیروگاه بوشهر شامل این شرایط می‌شوند.

کد خبر 28938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز