همشهری آنلاین: وزیر بهداشت با انتقاد از خروج دانشجویان علوم پزشکی از کشور و انتقال آنها به دانشگاه‌های نامعتبر کشورهای دیگر، گفت: چرا باید فرزندان ایرانی به دلیل تحصیل مجبور به ترک کشور شوند و در دانشگاه‌های امارات، ترکیه، مالزی و... تحصیل کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم معارفه دکتر باقر لاریجانی به عنوان معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: معتقدم در یکی دو دهه گذشته حوزه آموزش پزشکی آسیب دیده است و علت آن را گسترش بی‌رویه دانشگاه‌ها مي‌دانم. به نظر می‌رسد گسترش فعلی دانشگاه‌ها با برنامه نبوده و عمدتاً تحت سلیقه پردازی‌ها و فشارهای محلی صورت گرفته است.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، با تاکید بر اینکه باید خارج از قالب فعلی آموزش پزشکی، نگاه بلندمدت‌تری داشته باشیم، گفت: باید در کشورهای منطقه حضور یابیم و اجازه دهیم بخش خصوصی اقدام به دایر کردن دانشگاه کند.

دكتر هاشمي گام چهارم طرح تحول سلامت را در حوزه آموزش پزشکی دانست و تاکید کرد: روند سنتی آموزش پزشکی حتما تغییر خواهد کرد و در عین حال هماهنگی آن با حوزه‌های پژوهش، درمان و بهداشت افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 291539

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha