محمدرضا رضایی‌کوچی: افراد زیادی در کشورمان شرایط مالی مناسبی ندارند و حتی به نان شب‌شان محتاج هستند.

فقر

تخمين‌زده مي‌شود 6ميليون نفر كه تحت پوشش نهادهاي حمايتي از جمله كميته امداد و بهزيستي هستند، اگر چه مستمري مي‌گيرند اما اين مستمري آنفدر ناچيز هست كه كفاف زندگيشان را نمي‌دهد. آنها افراد ازكارافتاده و نيازمندي هستند كه واقعا در شرايط بدي روزگار مي‌گذرانند.

علاوه بر اين، گفته مي‌شود 6ميليون نيازمند در كشورمان وجود دارند كه هيچ ممر درآمدي ندارند و نه‌تنها تحت پوشش هيچ نهاد حمايتي نيستند بلكه تنها منبع درآمد آنها يارانه دريافتي از دولت است كه آن هم كفاف چند روز زندگي را هم نمي‌دهد. حقيقت اين است كه در كشورمان آنقدر اختلاف طبقاتي داريم كه برخي همه نوع امكاناتي را دارند و به‌اصطلاح غرق در نعمت هستند و برخي ديگر براي تهيه حداقل‌هاي زندگي در رنج و زحمت هستند. يكي از وظايف حكومت اسلامي توجه به همه مردم و دستگيري از نيازمندان است. زيبنده كشور اسلامي نيست كه اين تعداد نيازمند در آن زندگي كنند و از طرف ديگر ثروتمندان آن روزبه‌روز فربه‌تر از قبل شوند.

هيچ‌كس در نظام اسلامي نمي‌پسندد كه عده‌اي از فرط سيري نتوانند از جاي خود حركت كنند و عده‌اي ديگر براي تهيه نان در زحمت باشند. دولت، مجلس و حاكميت وظيفه دارد كه از نيازمندان حمايت كرده و شرايط را براي حداقل زندگي معمولي براي آنها فراهم كند. نبايد بعد از گذشت 3دهه از پيروزي انقلاب شاهد اين تعداد نيازمند در كشورمان باشيم.

طرح كمك به نيازمندان فاقد درآمد كه به امضاي قاطبه نمايندگان رسيده مي‌تواند كمكي به اين جمعيت باشد تا بتوانند حداقل‌هاي زندگي خود را تأمين كنند و كار مقدسي است كه نمايندگان، همه به آن نظر مثبتي دارند. اين طرح در صحن مجلس حتما رأي مي‌آورد. بعيد مي‌دانم نماينده‌اي در مجلس باشد كه ببيند افرادي در جامعه هستند كه براي حداقل‌هاي زندگي در مضيقه هستند و به اين طرح رأي ندهد. ما نماينده تمام مردم كشورمان هستيم و نيازمند و غيرنيازمند ندارد و حتي اگر يك روز تا پايان دوره نمايندگي‌مان باقي مانده باشد بايد وظايف خودمان را انجام دهيم.

کد خبر 302063

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha