مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۶
۰ نفر

دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری با حضور مسئولان شهری در بوستان گفتگو افتتاح شد.

در اين فن بازار 230شركت دانش بنيان حضور دارند. اين فن بازار تا 19مرداد ادامه دارد و شهرداري طي آن ميزبان برترين شركت‌هاي دانش بنيان كشور است.

به گفته بابك نگاهداري، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران، از ميان 415شركتي كه متقاضي حضور در نمايشگاه بودند، 230شركت بعد از مميزي‌هاي لازم انتخاب شدند.‌ در حال حاضر غرفه‌هاي كارفرمايي متشكل از سازمان‌ها، معاونت‌هاي مختلف شهرداري تهران و شهرداري‌هاي مناطق مختلف پايتخت در نمايشگاه فعال هستند، ضمن اينكه شهرداري‌هاي 12كلانشهر با هدف تأمين نيازهاي فناورانه و تكنولوژيك در نمايشگاه مستقر شدند. رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با تأكيد بر اينكه در كنار اين دو ضلع، ضلع سوم نهادهاي حمايت‌كننده و تسهيل گر همچون صندوق شكوفايي و نوآوري معاونت علم و فناوري رياست‌جمهوري و بازار دارايي‌هاي فكري نيز در نمايشگاه حضور دارند، گفت: ما كريدور علم و فناوري را با اجزاي مختلف مستقر كرديم كه نقش تسهيل‌گري، مشاوره حقوقي و مالي لازم را براي عقد قرارداد داشته باشند و در اين راستا، 5 بانك شامل ملي، صادرات، تجارت، اقتصاد نوين و شهر براي مشاركت در سرمايه‌گذاري و عقد قرارداد با حجم مالي بالا فعال هستند.

نگاهداري با اشاره به ويژگي‌هاي متمايز اين دوره از فن بازار عنوان كرد: علاوه بر حضور شهرداري تهران، 12كلانشهر و 12پارك علم و فناوري كشور كه شامل تمامي پارك‌هاي مهم مي‌شود، در اين فن بازار حضور دارند. وي ادامه داد: امسال پيمانكاران مختلفي كه به‌عنوان بخش خصوصي با شهرداري تهران كار مي‌كنند نيز براي حضور در نمايشگاه دعوت شده‌اند تا شايد بخش زيادي از خريد محصولات دانش بنيان توسط اين پيمانكاران انجام بگيرد. رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران با بيان اينكه هدف از برگزاري اين نمايشگاه باز كردن دروازه‌هاي بازار شهرداري تهران و شهرهاي بزرگ كشور به سوي شركت‌هاي دانش بنيان داخلي است، تصريح كرد: اگر هدف ما تحقق اقتصاد مقاومتي در كشور باشد شايد اصلي‌ترين نمود عيني آن انجام چنين اقداماتي است كه بتوانيم بازار داخلي را در اختيار شركت‌هاي داخلي بگذاريم. نگاهداري افزود: اميدواريم كه مجموعه تلاش همكاران ما در مركز مطالعات با حمايت شوراي شهر، حركت بزرگي را در راستاي تكيه بر توانايي‌هاي داخلي رقم بزند. وي در پايان با اشاره به حضور كشور لبنان در اين دوره از فن بازار گفت:‌ درنظر داريم در فن بازار سوم از شهرداري‌هاي برخي از شهرهاي بزرگ دنيا دعوت كنيم تا محصولات شركت‌هاي دانش بنيان داخلي را به آنها عرضه كنيم.

کد خبر 303443

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha