یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان به مصاف تیم لهستان رفت که این بازی با نتیجه ۳ بر ۱ به نفع قهرمان اروپا به پایان رسید.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، ارنج اصلی تیم ملی والیبال ایران در این دیدار را جواد کریمی٬ رسول آقچه‌لی، طیب عینی٬ علی‌اصغر مجرد، اسماعیل مسافر٬ امیرحسین اسفندیار و اسماعیل طالبی تشکیل مي‌داد.

در ست نخست بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در این دیدار علاوه بر این‌که انگیزه راه‌یابی به فینال مسابقات را داشتند، می‌خواستند انتقام باخت بازی نخست مرحله مقدماتی را نیز از قهرمان اروپا بگیرند.

بازی با سرویس تیم ایران آغاز شد و نخستین امتیاز برای ملی‌پوشان کشورمان به ثبت رسید. سرمه‌ای‌پوشان کشورمان به خوبی سرویس‌زنان قدرتمند لهستانی‌ را مهار کردند و اجازه امتیازآوری به آن‌ها ندادند.

آن‌ها از دقایق ابتدایی بازی کار را با قدرت آغاز کردند، ولی لهستانی‌ها نیز تیم دست و پا بسته‌ای نبودند و در برابر شاگردان وکیلی قدرت‌نمایی می‌کردند.

امتیازات دو تیم در دقایقی از بازی پایاپای دنبال می‌شد. این ست با نتیجه 25 بر 18 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

ست دوم در شرایطی آغاز شد که نوجوانان لهستانی ست نخست را با اختلاف امتیاز بالا واگذار کردند.

سرویس‌های خوب لهستانی‌ها در این ست کار دریافت را بسیار سخت کرده بود و بازیکنان تیم ملی در دریافت دچار مشکل شده بودند. باوجود این‌ که نتیجه ست نخست بازی به نفع تیم ایران رقم خورده بود، ولی بازیکنان از شرایط روحی مطلوبی در ادامه کار برخوردار نبودند.

در کنار سرویس‌های خوب بازیکنان لهستان، دریافت‌های اول‌ ناقص بازیکنان کشورمان و اشتباهات فردی آن‌ها در امتیازآوری لهستا‌نی‌ها نقش قابل توجهی داشت. این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع تیم ملی لهستان به پایان رسید.

در ست سوم بازهم لهستانی‌ها که تمرکز اصلی خود را روی زدن سرویس‌های هدفمند و پرشی موجی گذاشته بودند، موفق عمل کردند و اختلاف امتیاز خود را نسبت به تیم ایران بالا بردند.

مهار سرویس‌زنان قدرتمند لهستانی از سوی شاگردان وکیلی تا حدودی کار سختی بود. آن‌ها در این ست در دفاع روی تور مقابل اسپکرهای ملی‌پوش کشورمان به خوبی قدرت‌نمایی کردند. اين ست با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم لهستان به پایان رسید.

بعد از پایان ست سوم در زمان تعویض زمین، بین بازیکنان دو تیم درگیری لفظی به وجود آمد و دخالت کادر تیم‌ها و ناظر فدراسیون جهانی مانع از بروز مسائل حاشیه‌ای شد.

سرداور مسابقه پیش از آغاز ست چهارم به تیم ایران کارت زرد و به تیم لهستان کارت قرمز نشان داد.

طبق قانون فدراسیون جهانی کارت قرمز یک امتیاز را برای تیم حریف به همراه دارد و این مسئله باعث شد تا ملی‌پوشان کشورمان کار را با داشتن یک پوئن آغاز کنند، اما اشتباهات فردی بازیکنان کشورمان در زدن سرویس امتیازات زیادی را به حریف اضافه کرد.

سرویس‌زنان لهستانی در این ست همانند دو ست قبلی موفق‌تر از نوجوانان ایرانی بودند. اشتباهات فردی بازیکنان ایران در زدن سرویس باعث شد تا به راحتی بر امتیازات لهستانی‌ها افزوده شود.

این ست نيز با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم ملی لهستان به پایان رسید.

 

کد خبر 304729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha