همشهری آنلاین: کنفرانس بین‌المللی گردشگری، مذاهب و گفتگوی تمدن‌ها به منظور مدیریت و ارتقای استانداردهای گردشگری مذهبی از 29 تا 31 اکتبر (مهر 86) در کردوبای اسپانیا برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان جهانی گردشگری، این کنفرانس که از سوی این سازمان و با حمایت دولت اسپانیا برگزار می‌شود، دو هدف عمده را درنظر دارد.

نخستین هدف، بررسی و تجزیه و تحلیل ارتباط میان گردشگری و مذهب با نگاهی به بهینه‌سازی و ایجاد اشتراک مساعی و ارتباط و تلاش متقابل به منظور مهار و کنترل توان و نیروی بالقوه گردشگری است به نحوی که سبب تشویق و تسهیل گفت‌وگو میان تمدن‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب باشد.

دومین هدف از برگزاری این کنفرانس که اهمیت عملی بیشتری نیز دارد، جستجو برای ارائه گرایش‌ها و توصیه‌های لازم برای دولت‌ها، مقامات مذهبی و مسئولان و گردانندگان تورهای گردشگری است.

در این زمینه نیز ایجاد توسعه و مدیریت گردشگری مذهبی یا محوطه‌ها و سایت‌های وابسته به آثار و میراث مذهبی، همچنین توجه به راه‌های بهینه‌سازی منافع مادی ویژه‌ای که در این نوع گردشگری تولید می‌شود، از مهمترین موضوعاتی است که در این کنفرانس توسط متخصصان گردشگری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

کنفرانس بین المللی گردشگری، مذاهب و گفتگوی تمدن‌ها در کردوبای اسپانیا از 29 تا 31 اکتبر (مهر 86) برگزار می‌شود.

مقاصد سفر در دنیا در حال افزایش هستند و گردشگری مذهبی ایران هم می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دنیا معرفی شود.

 جذب ده درصد از جمعیت 250 میلیون شیعیان جهان در سه سال آینده با برنامه‌ریزی امکان‌پذیر است و این می‌تواند به سایر زمینه‌های گردشگری نیز کمک کند. ایران به دلایل مختلف اکنون در شبکه توزیع گردشگری دنیا قرار ندارد و این مشکل نیز با رفتن به نمایشگاه و تبلیغات و ساخت هتل از بین نمی‌رود و باید تعریف جدیدی از گردشگری در ایران شود.

مکان‌های مقدس و مذهبی ایران که می‌توانند به عنوان مقاصد زیارتی چه برای تورهای داخلی و چه برای تورهای ورودی مورد توجه قرار گیرند، بسیار زیادند.

کشور ما نه تنها برای مسافران مسلمان ظرفیت پذیرش گردشگر را دارد بلکه پیروان ادیان دیگر هم علاقه دارند به ایران سفر کنند.

کد خبر 30682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز