در بخشی از پیشگفتار این کتاب آمده است:
آيندهپژوهي علم طراحي هوشمندانهي آينده است و كاروكسبها بهشدت به آن نياز دارند؛ چون آنچه كه تاكنون توانسته است مشتريان را راضي و خشنود كند بيشك براي تأمين رضايت و خشنودي مشتريان فردا كفايت نميكند. و در اين مسير سازمانهايي كه چشماندازي شفاف از موضوعات و رويدادهاي مختلف دارند و ديدي جامع نسبت به مسائل دارند، موفق خواهند بود.
اين كتاب سعي دارد دريچهي ديگري را به روي مديران و كارشناسان سازمانها باز كند تا فقط در حصار فعاليتها و پيروزمنديهاي روزمره نمانند، و با آيندهپژوهي، به نوآوري بپردازند.
همچنان كه پيتر دراكر گفت كاروكسب دو چيز بيشتر نيست: بازاريابي و نوآوري. بازاريابي براي تأمين خشنودي مشتريان امروز، و نوآوري براي تأمين خشنودي مشتريان فردا، و اين دو جدا از هم نيستند. حال براي نوآور و فرصتياب بودن لازم است به آيندهپژوهي اهميت بشتري بدهيم، و به ياد بياوريم آموزهي كنت بلانچارد را كه ميگفت سازمانهاي پيشرو دو تيم دارند، يك تيم به بهبود فرايندها و محصولات جاري ميپردازد و يك تيم براي آينده فكر ميكند.
فهرست مطالب کتاب آینده پژوهی در کاروکسب به شرح زیر است:
فصل اول: آیندهپژوهی و تغییر کار و کسبها
فصل دوم: مطالعات موردی دربارهی آینده
فصل سوم: آیندهنگری و بازاریابی
علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات بازاریابی به نشانی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفنهای فروشگاه انتشارات بازاریابی در تهران: 71 و 66408251 تماس بگیرند.
نظر شما