چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

شهردار تهران با تأکید بر اینکه سرای محله با خانه‌های متعدد خود باید پناهگاه و محل اعتماد مردم باشد، تصریح کرد: مهم‌ترین محل تماس شهرداری با مردم سرای محله‌ها هستند و در این کار باید فعال باشیم نه منفعل.

قالیباف

در عين اينكه مديريت محله نبايد هيچ ارتباط ساختاري و سازماني با شهرداري داشته باشد و در سلسله مراتب اداري شهرداري قرار بگيرد.محمدباقر قاليباف صبح ديروز طي سخناني در اردوي جهادي مديران محلات و مسئولان خانه‌هاي جهاد شهر تهران كه در محل اردوگاه شهيد ميرحسيني برگزار شد، ضمن تسليت فرارسيدن‌ ماه محرم به راه‌اندازي خانه‌هاي جهاد شهر تهران در سراي محله‌ها اشاره كرد و گفت: ما پس از پيروزي انقلاب اسلامي بيش از يك‌سال را بدون جنگ گذرانديم و مديران خانه‌‌هاي جهاد بايد يك كار كارشناسي انجام دهند تا مشخص شود اين انقلاب و مردم از 22بهمن سال 1357تا شهريور سال‌1359چه كاري انجام مي‌دادند؟

به گفته وي خانه‌هاي جهاد سراي محله و مديران محلات مي‌خواهند همان كاري را انجام دهند كه مردم از 22بهمن سال59تا آغاز جنگ تحميلي انجام دادند. شهردار تهران به اين مسئله هم اشاره كرد كه اگر دشمنان انقلاب، صهيونيست‌ها و توطئه آمريكا اين جنگ را به ما تحميل نمي‌كرد، فضاي كار در آن دوره فضاي سازندگي، برادري، مبارزه با فقر و فساد و حل مشكلات مردم بود؛ البته كه دفاع‌مقدس نيز بركات خودش را به‌دنبال داشت.

شهردار تهران تصريح كرد: در اوايل پيروزي انقلاب اسلامي همه بچه‌هاي انقلابي اين كارها را در مساجد انجام مي‌دادند و با آغاز جنگ تحميلي نيز به‌دليل آنكه جبهه ديگري براي دفاع‌مقدس باز شد، به جبهه نبرد حق عليه باطل رفتند؛ امروز نيز مجاهدت، مبارزه و جهاد ما اين است كه به امورات مردم رسيدگي كنيم.

قاليباف با تبيين اين مسئله كه در سراي محله و خانه‌هاي جهاد شهر تهران هدف دستيابي به همان كارهايي است كه در زمان پيروزي انقلاب اسلامي انجام مي‌شد، تأكيد كرد: البته كه امروز فناوري، ارتباط، تجربه، علم و دانش نيز آمده است و بايد از اين موارد استفاده كنيم تا بتوانيم اين رويكردها را محقق كنيم. وي در ادامه خاطرنشان كرد: سراي محله هر كاري را كه انجام مي‌دهد، جوهره آن كار بايد مسئوليت اجتماعي باشد و مسئوليت اجتماعي نيز به‌معناي عهد ديني است تا انسان خودش را در مقابل ديگران مسئول بداند.

قاليباف با تأكيد بر اينكه مساجد نبايد تنها محل خواندن نماز باشند، تأكيد كرد: مساجد بايد همه امورات مادي و معنوي محله را برطرف كنند و اينكه مي‌گوييم سراي محله با تفكر مسجدي كار خود را دنبال كند نيز به همين‌خاطر است؛ چرا كه امكان انجام برخي كارها در مساجد وجود ندارد اما مي‌توانيم آن كار را در سراي محله و با تفكر مسجدي و جهادي انجام دهيم.

وي تأكيد كرد: در اين مسير كاري كه انجام مي‌دهيم بايد با رويكرد مشخصي باشد و اين كار را بايد از يك جايي آغاز كنيم. شهردار تهران در ادامه خطاب به مديران محلات و مسئولان خانه‌هاي جهادي تصريح كرد: شما براي انجام ندادن يك كار مي‌توانيد ده‌ها دليل منطقي بياوريد كه همه از شما بپذيرند، اما روحيه جهادي يعني اينكه به مردم خدمت كنيم و اگر صدها نفر هم چوب لاي چرخ ما گذاشتند و مانع شدند، همين كه خدا ما را مي‌بيند و به مردم خدمت مي‌كنيم، كفايت كند.

قاليباف ادامه داد: اگر در سراي محله به درستي در مدار قرار بگيريم و براي ارتقاي كيفيت زندگي در شهر تهران تلاش كنيم، مي‌توانيم اثربخش‌ترين كارها را انجام دهيم. در اين بخش حتما از بسياري از سازمان‌هاي ديگر اثرگذارتر خواهيم بود و در اين زمان است كه خداوند به شما عزت داده و مشكلات شما را حل خواهد كرد.

از نگاه شهردار تهران مهم‌ترين وجه مميزه كشورهاي اسلامي و غيراسلامي اين است كه اگر در شهر بزرگراه، پل، تونل، مترو و... ساخته مي‌شود، هدف اين است كه همه ماديات فراهم شود تا مردم به نقطه‌اي از آرامش برسند كه بتوانند عبادت و بندگي خدا را انجام دهند و زندگي‌اي برخاسته از فرهنگ قرآني و اهل‌بيت(ع) داشته باشند. شهردار تهران خاطرنشان ساخت:

يكي از مواردي كه زيبنده شهر نيست و مي‌توانيم آن را حل كنيم، فقرزدايي از شهر بدون دريافت هيچ كمكي از دولت و بدون استفاده از پول شهرداري است. در اين ميان بايد از ظرفيت شهرداري براي فقرزدايي استفاده كنيد اما از پول شهرداري استفاده نكنيد همانطور كه سراي محله يك ظرفيت است كه در اختيار شما قرار دارد.

قاليباف همچنين گفت: مي‌توانيم كاري كنيم كه هيچ فردي در اين شهر شكم خالي سر بر بالين نگذارد و هيچ‌كس بي‌خانه نباشد. در ادامه مسير ده‌ها اقدام اينگونه وجود دارد كه مي‌توانيم دست به‌دست يكديگر داده و اين مسائل را حل كنيم.

کد خبر 310478

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha