همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی ایران از عاشورا آغاز شد و در عاشورا به پیروزی رسید.

حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری در مراسم آغاز عملیات ساخت حسینیه حسین بن علی، با اشاره به نقش عاشورا و نهضت حسینی در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: راهپیمایی‌های بزرگ تاسوعا و عاشورا که در میدان آزادی برگزار شد، نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشت و امام حسین (ع) عامل اصلی موفقیت این انقلاب و مکتب است.

ناطق نوری افزود: رژیم پهلوی در سالروز شهادت امام صادق (ع) یعنی 25 روز پس از ماه مبارک رمضان به مدرسه فیضیه حمله کرد و طلاب و علماء را به شهادت رساند و کتاب‌های دینی را سوزاند تا تاثیرگذاری مجالس روضه و سخنرانی مبلغان دینی را که در شهرها و روستاها صورت گرفته بود، خنثی کند.

رییس دفتر بازرسی ویژه رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) از فرصت‌های نقش‌آفرینی ماه محرم و ماه مبارک رمضان استفاده کرده و به طلبه‌ها سفارش می‌کرد تا به مردم بگویند که رژیم با اسلام چه می‌کند و انتخابات ولایتی و ایالتی با قرآن چه می‌کند و لذا رژیم تلاش داشت تا با حمله به مدرسه فیضیه این تبلیغات را خنثی کند.

وی همچنین گفت: باوجود این که مدرسه فیضیه پس از حمله ماموران شاه تا مدت‌ها ویران بود اما حضرت امام (ره) در همان سال 42 اعلام کردند که به مدرسه فیضیه آمده و بر سر مزار شهدا فاتحه خواهند خواند و این‌گونه از فرصت عاشورا استفاده کرد و آن سخنرانی تاریخی خود را در عصر عاشورا بیان کرد و خطاب به شاه گفت «کاری نکن که بدهم ملت تو را از کشور بیرون کنند».

ناطق نوری با اشاره به اسناد و مدارک ساواک که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمد، گفت: این اسناد نشان می‌دهد که رژیم پهلوی برای ماه‌های محرم و رمضان نیروهای خود را بسیج کرده و آماده‌باش می‌دادند و به نیروهای خود اعلام می‌کردند که روضه‌خوان‌های امام حسین (ع) و طلبه‌ها در روستاها و شهرها به مردم آگاهی می‌دهند و علیه رژیم کار می‌کنند.

کد خبر 310560

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha