۴‌ماه پس از تقدیم طرح رسیدگی به وضعیت معیشتی ۶میلیون نیازمند بی‌درآمد از سوی ۲۸۰نماینده، حالا پیگیری این موضوع مهم در صف طرح‌های دوفوریتی دیگری معطل مانده است.

فقر

عده‌اي از نمايندگان مجلس براي تسريع در رسيدگي به اين موضوع مذاكراتي با طراحان طرح‌هاي در نوبت آغاز كرده‌اند و عده ديگري از نمايندگان نيز قصد دارند با امضاي نامه‌اي رسيدگي خارج از نوبت آن را دنبال كنند.

حسينعلي حاجي‌دليگاني، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس و يكي از پيگيران اين طرح با اشاره به اين نكته كه 8طرح دوفوريتي جلوتر از اين طرح در نوبت رسيدگي قرار دارند، به همشهري مي‌گويد: «بسياري از نمايندگان در خواست تسريع در رسيدگي به موضوع زندگي 6ميليون نيازمند فاقد درآمد را دارند، اما اجرايي‌شدن اين درخواست به رضايت صاحبان 8طرح دوفوريتي كه جلوتر از اين طرح قرار دارند، مشروط است. رايزني‌هايي با اين افراد انجام داده‌ايم تا رضايت‌شان را براي جلوتر انداختن طرح 6ميليون نفر به دست آوريم كه البته به‌طور كامل موفق نبوده‌ايم.البته همچنان اميدواريم بتوانيم قبل از مطرح‌شدن قانون بودجه و برنامه ششم توسعه در مجلس وضعيت اين 6ميليون نفر را مشخص كنيم. اين موضوع هم فقط با رضايت همكاران در مجلس براي جلو افتادن نوبت رسيدگي به اين طرح ممكن مي‌شود.»

اما محمد اسماعيل سعيدي، عضو كميسيون اجتماعي مجلس در اين‌باره به همشهري مي‌گويد: «به‌دليل اينكه اين موضوع بسيار براي نمايندگان اهميت دارد سعي مي‌كنيم تا هر چه زودتر به آن رسيدگي كنيم تا بتوانيم در مجلس فعلي تكليف اين مسئله را مشخص كنيم. تلاش نمايندگان بر اين است تا بررسي دوفوريت اين طرح تا قبل از ارجاع برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه در صحن بررسي شود.»

اين عضو كميسيون اجتماعي مجلس از امضاي نامه‌اي از سوي 50نفر از نمايندگان خبر مي‌دهد كه براساس آيين‌نامه مجلس اگر اين نامه امضاي 50نفر از نماينده‌ها را داشته باشد، مي‌توان بدون نوبت اين مسئله را در صحن مجلس رسيدگي كرد.

  • تسريع در رسيدگي به طرح‌ها

فاطمه آليا، نماينده مجلس نيز با اشاره به اين نكته كه تمام نمايندگان مجلس معتقدند هر چه زودتر بايد براي اين افراد راه‌حلي اساسي درنظر گرفته شود، به همشهري مي‌گويد: «رسيدگي سريع‌تر به اين موضوع خواست تمام نمايندگان مجلس است اما طرح‌هاي دوفوريتي ديگري نيز جلوتر از اين طرح قرار دارند كه براساس قوانين بايد اين طرح‌ها براساس نوبت رسيدگي شوند اما هيأت‌رئيسه مجلس مي‌تواند در تعجيل رسيدگي به اين قوانين نيز سريع‌تر عمل كند به اين صورت كه هيأت رئيسه تصميم بگيرد طرح‌هاي دوفوريتي را در اسرع وقت مطرح كند تا اين طرح‌ها هر چه سريع‌تر در صحن مورد بررسي قرار بگيرد.»

آليا معتقد است قبل از اينكه برنامه بودجه دولت و برنامه ششم توسعه به مجلس بيايد، بايد به اين طرح‌ها رسيدگي و تعيين تكليف شود. او ابراز اميدواري مي‌كند كه طرح 6ميليون نفر در مجلس قبل از برنامه بودجه و برنامه ششم توسعه به تصويب برسد تا ظرفيتي براي اين افراد درنظر گرفته شود.

کد خبر 310879

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha