گروه اقتصادی: درحالی‌که پیش از آغاز اجلاس اوپک عمده وزرای نفت عضو این سازمان بر ضروری نبودن افزایش تولید این سازمان تاکید می‌کردند در روز 20‌شهریور و همزمان با آغاز رسمی‌اجلاس، فشار تبلیغاتی رسانه‌ای بر اختلاف میان اعضای اوپک و حمایت برخی وزرای حاضر از افزایش تولید تاکید می‌کرد.

این تبلیغات و فراتر رفتن قیمت نفت همزمان با آغاز اجلاس اوپک از 78 دلار پیش بینی‌ها در مورد احتمال افزایش تولید نفت از سوی این سازمان را تقویت کرد.

اجلاس اوپک که همواره پشت در‌های بسته برگزار می‌شود بسیار طولانی بود و این امر گمانه‌زنی‌ها در مورد بروز اختلاف در میان اعضای این سازمان را تقویت کرد. به این دلیل بسیاری از خبرگزاری‌ها پیش‌بینی‌های متفاوتی از میزان افزایش تولید نفت ارائه دادند.

برخی بر افزایش کمتر از یک‌میلیون بشکه و برخی فراتر از یک میلیون بشکه افزایش تولید نفت از سوی این سازمان را قابل تصور دانستند.

به گزارش رویترز در این اجلاس، ابتدا شکیب خلیل وزیر نفت الجزایر به عنوان رئیس دوره‌ای این سازمان انتخاب شد.

وی از وزرایی بود که پیش از آغاز جلسه مخالفت صریح خود را با افزایش قیمت اعلام کرده بود ولی این امر موجب نشد تا خبرگزاری‌های غربی پیش بینی‌های خودرا در مورد احتمال افزایش تولید اصلاح کنند.

در حال حاضر اوپک سقف تولید رسمی‌خود را 25 میلیون و 800 هزار بشکه تعیین کرده است و هرگونه افزایش تولید احتمالی  از اول ماه آینده میلادی صورت می‌گیرد.

در حال حاضر و براساس گزارش منابع متفرقه میزان تولید اوپک حداقل یک‌میلیون بشکه بیش از سقف رسمی‌اعلام شده است.

کد خبر 31216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز