همشهری آنلاین: سازمان هواشناسی با اعلام مناطق بارانی کشور نسبت به آبگرفتگی برخی معابر هشدار داد.

باران

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظبفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان گفت: جمعه گستره بارش‌ها شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس و پاره‌ای از نقاط جنوب کشور را دربر می‌گیرد و بتدریج از شنبه به شمال شرق کشور می‌رسد. وظیفه ادامه داد: در استان‌های کردستان، ‌ایلام، کرمانشاه،‌ لرستان، خوزستان،‌ کهگیلویه و بویراحمد،‌ مرکزی و جنوب استان همدان بارش باران گاهی با رگبار و رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، ایلام، لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

این مسئول نسبت به احتمال بروز آب گرفتگی یا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق یاد شده هشدار داد و توصیه نمود: اقدام لازم برای حفظ ایمنی و کاهش خسارات احتمالی درنظر گرفته شود و تردد در مناطق مستعد بروز سیل با احتیاط لازم صورت پذیرد.

مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خاتمه از کاهش تدریجی دما در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و سواحل شمالی کشور از شنبه خبر داد.

وظیفه درباره وضعیت هوای پایتخت در روز شنبه نیز گفت:‌ آسمان تهران در روز شنبه همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده، ضمن اینکه در این روز بیشنیه و کمینه دما به ترتیب 14 و 9 درجه بالای صفر خواهد بود.

کد خبر 312809

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha