همشهری آنلاین: پیش‌بینی‌های هواشناسی حکایت از آن دارد که طی روزهای آینده اندکی هوا گرم‌تر می‌شود و به موازات آن بر آلودگی‌ در شهرهای بزرگ افزوده می‌شود، همچنین باید منتظر ورود ابرهای بارشی از پنجشنبه ۱۵ آبان بود.

آلودگی هوا

هواي شهرهاي كشور نوسان‌هاي پي‌درپي را تجربه مي‌كنند. كارشناسان معتقدند چند سالي است اكثر شهرهاي كشور عملا فصلي به نام پائيز و بهار را كمتر تجربه مي‌كنند، يعني فصل بهار عملا بين زمستان و تابستان تقسيم شده و كمتر شاهد هواي بهاري هستيم. براي پائيز نيز وضعيت همين‌گونه است و با پايان فصل گرما به فاصله اندكي فصل سرد شروع مي‌شود.

اين روزها وضعيت هواي كشور همين‌گونه است و كارشناسان هواشناسي در گفت‌وگو با خبرگزاري‌ها و يا اطلاعيه‌هايي كه روي سايت‌هاي تخصصي خود قرار مي‌دهند عملا اين موضوع را تاييد مي‌كنند.

احد وظيفه مدير كل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي از ورود سامانه بارشي جديد به كشور در روز پنجشنبه 15 آبان از طرف غرب و جنوب غرب كشور خبر داد. وي كه با ايسنا صحبت مي‌كرد،گفت: این سامانه بتدریج سبب افزایش ابرناکی، وزش باد و بارندگی در این نواحی خواهد شد.

فريبا گودرزي، كارشناس سازمان هواشناسي هم به ايرنا گفت؛ هواي تهران طي سه يا چهار روز آينده گرم‌تر مي‌شود. پيش‌بيني‌هاي هواشناسي براي تهران آسماني نيمه‌ابري همراه با باد را خبر مي‌دهد.

از طرف ديگر وضعيت آلودگي هواي شهرهاي صنعتي و بزرگ بدتر خواهد شد. اين خبر را احد وظيفه به ايسنا داد. او گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با جایگزینی زبانه پر ارتفاع بر روی کشور، به سبب سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پر جمعیت دور از انتظار نخواهد بود.

کد خبر 312526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha