همشهری آنلاین- علی شاکری: اجلاس سرنوشت‌ساز کنفدراسیون والیبال آسیا از روز یکشنبه ۲۴ آبان ماه با حضور اری گراسای برزیلی، رئیس فدراسیون جهانی والیبال و با شرکت روسای فدراسیون‌های والیبال دو قاره آسیا و اقیانوسیه در ریاض عربستان گشایش می‌یابد.

M.Davarzani

در اين اجلاس ایران برای نخستین بار بیشترین نفرات را برای کسب کرسی‌های جدید و حفظ کرسی‌های قبلی معرفی کرده است.

در این میان محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران نامزد به دست آوردن کرسی منطقه آسیای مرکزی مي‌باشد كه بدون تردید مهم‌ترین کرسی‌ای خواهد بود که والیبال ایران تاکنون داشته است.

وی پیش از این تنها عضو هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا بوده است. البته این کرسی قبلا سال‌ها در اختیار محمدرضا یزدانی‌خرم (رئيس سابق فدراسيون واليبال ايران) بوده و حتی رئیس قبلی فدراسیون والیبال ایران یک بار نیز موفق به کسب كرسي نایب رئیسی منطقه آسیای مرکزی شد که به دلایلی با کنارکشیدنش به نفع " ادیتیان " هندی موجب شد تا این پست حساس از چنگ والیبال ایران خارج شود.

پس از درگذشت ادیتیان هندی این مسئولیت به طور موقت در اختیار یعقوب خان پاکستانی بود که به نظر می‌رسد با توجه به موقعیت ممتاز کنونی والیبال ایران در آسیا، داورزنی مشکل چندانی برای انتخاب نداشته باشد.

رئیس فدراسیون والیبال ایران در صورت انتخاب شدن، اتوماتیک‌وار نایب رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا شده و همچنین به عضویت هیات رئیسه فدراسیون جهانی در خواهد آمد.

والیبال ایران که پیش از این با داورزنی، امیدوار حاتمی، سعید درخشنده و رامین طباطبایی عضویت در هیات رئیسه، داوری، مسابقات و کمیته پزشکی را در اختیار داشت، در این دوره به دنبال پست‌ها و سمت‌های تاثیرگذارتری نسبت به ادوار قبلی است.

انتخاب رئیس، روسای پنج منطقه، نواب رئیس، اعضای هیأت رئیسه و اعضای کمیته‌های این کنفدراسیون از جمله برنامه‌های اجلاس دو روزه ریاض است که از يكشنبه آغاز می‌شود.

کد خبر 313726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha