همشهری آنلاین: انتخاب رئیس‌جمهور پاکستان به احتمال زیاد در هفته اول ماه اکتبر سال 2007 برگزار می‌شود.

به گزارش آسوشیتد پرس، دو مقام از حزب حاکم مسلم لیگ که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند: حزب حاکم از آیای کافی برای انتخاب مجدد پرویز مشرف به مقام ریاست جمهوری پاکستان برخوردار است.

دوران ریاست جمهوری مشرف روز 15 نوامبر به پایان خواهد رسید.رییس جمهوری پاکستان توسط یک کالج انتخاباتی که همه قانونگذاران ملی واستانی این کشور در آن عضویت دارند انتخاب می‌شود.

خبر انتخاب رئیس‌جمهور در هفته اول اکتبر، درحالی اعلام می‌شود که بی‌نظیر بوتو تاریخ بازگشت خود را روز 18 اکتبر اعلام کرده بود.[تاریخ بازگشت بوتو به پاکستان اعلام شد]

عظیم چودری از حزب حاکم پاکستان گقت: ما از آرای لازم برای گزینش مجدد پرویز مشرف در مقام رییس جمهوری برخوردار هستیم.

او افزود: بوتو طی مذاکراتش با مشرف برای سهیم شدن در قدرت، درخواست‌های زیادی مطرح کرده بود.

او خواستار بازنگری در قانون اساسی پاکستان شده بود تا در صورت پیروزی حزب وی در انتخابات پارلمانی، بوتو بتواند برای سومین بار نخست وزیر پاکستان شود. اگر ما شرایط بی نظیر بوتو را بپذیریم در نتیجه اقدام افکار عمومی تصور خواهد کرد بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر آینده است و آنگاه این سوال مطرح می‌شود که چه کسی به ما رای خواهد داد؟

حزب خلق پاکستان که بی نظیر بوتو رهبری آن  را به عهده دارد،روز جمعه 14 سپتامبر اعلام کرده بود که بی نظیر بوتو در ماه اکتبر به پاکستان بازخواهد گشت تا در انتخابات پارلمانی این کشور که در ژانویه 2008 برگزارمی‌شود شرکت کند.

این درحالی است که نواز شریف در روز 10 سپتامبر و به مجرد بازگشت به پاکستان در فرودگاه اسلام آباد دستگیر و مجددا به عربستان انتقال یافت.[انتقال نواز شریف به عربستان] او نیزمانند بوتو پیش از اقدام به بازگشت به پاکستان تاریخ ورود خود به این کشور را اعلام کرده بود.[سابقه خبر]

کد خبر 31478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز