آزاده مختاری: مرد کلاهبردار با معرفی خود به‌عنوان مأمور مخفی اطلاعات، ادعا می‌کرد می‌تواند در قبال گرفتن 6 میلیون تومان، هر کسی را بدون کنکور وارد دانشگاه کند.

مرد شیک پوش در مقابل قاضی رضوانفر– دادیار دادسرای جنایی پایتخت- ایستاده بود، او متهم بود با معرفی خود به‌عنوان یک مأمور رده بالای امنیتی و اطلاعاتی، به کلاهبرداری میلیونی از2 شاکی خود که یکی از آنها زن میانسالی بود دست زده است.

زن میانسال که طی چندین مرحله 6میلیون تومان به مرد کلاهبردار پرداخته بود، روز گذشته در توضیح ماجرا به دادیار رضوانفر گفت: چندی قبل وقتی به‌عنوان مسافر سوار خودروی 206این مرد شدم،او در میانه راه با چرب زبانی سر صحبت را باز کرد.

او مدعی بوداز یکی از دانشگاه‌های معتبر آلمان دکترای کامپیوتر گرفته،اما از 3 سال قبل پس از آنکه به‌عنوان یک مأمور اطلاعاتی استخدام شده به ایران بازگشته و از همان زمان طبق دستور در یکی از هتل‌های گرانقیمت تهران زندگی‌می‌کند.

این مرد همچنین ادعا می‌کرد پیمانکار اطلاعات  است و در3 طرح ویژه نقش مهمی داشته و دوستان زیادی دارد.  دقایقی بعد هنگامی که خواستم پیاده شوم،او با دادن کارت ویزیت خوداز من خواست اگر مشکلی پیدا کردم با او تماس بگیرم.

چند روز بعد وقتی نتوانستم برای مسافرتی خانوادگی بلیت هواپیما تهیه کنم، یکدفعه یاد این مرد افتاده و باتلفن همراه او تماس گرفتم.

وقتی خودم را معرفی کردم، او گفت که می‌توانم بعد از ظهر برای تحویل بلیت‌ها به لابی هتل محل اقامتش بروم.

عصر وقتی به محل قرار رفتم در مدت کوتاهی که در آنجا بودم، متوجه شدم که تلفن همراه او دایما زنگ می‌زند،از لابه‌لای گفت‌وگوهای تلفنی متوجه شدم قرار است او با دریافت مبلغی اسم فرزند تماس‌گیرنده را وارد فهرست قبول‌شدگان کنکورسراسری کند.

وقتی علاقه‌ام را برای ادامه تحصیل به او گفتم،او مدعی شد که می‌تواند در قبال گرفتن 6 میلیون تومان، اسم من را نیز در فهرست قبول شدگان کارشناسی ارشد حقوق وارد کند.

با شنیدن این حرف، با هر زحمتی که بود 5‌میلیون تومان تهیه کرده و به او دادم،اما وقتی نتایج اعلام شد و اسم من در بین قبول شدگان نبود با او تماس گرفتم،این بار او با چرب زبانی مدعی شد اسم من در فهرست تکمیلی قبول شدگان به جای یکی از دانشجویان انصرافی وارد می‌شود.

چند روز برای دادن یک میلیون تومان باقی مانده با او در جلوی هتل قرار ملاقاتی گذاشتم،اما پس از پایان قرار متوجه شدم او بعد از پیاده شدن ازخودروام وارد هتل نشد،لحظاتی بعد با تعقیب او متوجه شدم او سوار بر خودروی دیگری از آنجا دور شد و به خانه‌ای در غرب تهران رفت. 

من که احتمال دادم کاسه‌ای زیر نیم کاسه باشد،با هتل تماس گرفتم،اما آنها  گفتند میهمانی با مشخصات این مرد میانسال ندارند.

با مشخص شدن این موضوع تصمیم به پیگیری ماجرا گرفتم و وقتی که با استعلام از وزارت اطلاعات مشخص شداو یک فریبکاراست،با آموزش‌هایی که مأموران به من دادند، به بهانه اینکه قصد دارم یکی دیگر از آشنایانم را نیز به همین شیوه وارد دانشگاه کنم، مرد کلاهبردار را به قراری صوری کشاندم که در آنجا دستگیر شد. 

قاضی رضوانفر با اعلام این خبر به همشهری گفت: متهم در شرایطی منکر ارتکاب اتهام کلاهبرداری است که شاکی دیگری نیز که به همین شیوه از سوی وی اغفال شده، شکایت خود را مطرح کرده است.

قاضی رضوانفر با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش متهم از شاکیان احتمالی خواست به دادسرای جنایی تهران یا پلیس مراجعه کنند.

کد خبر 31521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز