شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

گروه سیاسی: تشدید مواضع ضدایرانی فرانسه پس از روی کار آمدن نیکولا سارکوزی، اکنون با سردمداری این کشور در اروپا برای افزایش تحریم‌های ایران و حتی عملکرد فراتر از شورای امنیت در این راستا همراه شده است.

روزنامه لوموند، چاپ پاریس در این زمینه نوشت: دیپلماسی فرانسه بدون آنکه آشکارا بر ضد ایران اقدامی کرده باشد، درصدد برنامه‌ریزی برای تشدید تحریم‌ها برضد تهران خارج از تحریم‌های بین‌المللی مصوب شورای امنیت خواهد بود و از این روی اقدامی بی‌سابقه است که در زمان به قدرت رسیدن سارکوزی و به‌ویژه پس از دیدار وی با بوش صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه اتریشی استاندارد نیز در مطلبی نوشت: فرانسه قصد دارد در مناقشه بر سر برنامه هسته‌ای ایران در انتظار اقدام شورای امنیت نماند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک کنفرانس خبری تأکید کرد: کشورش قصد دارد در شورای امنیت به توافقی برای تحریم‌های جدید علیه ایران دست یابد.

فردریک دزانیو افزود: ما مایلیم تحریم‌های جدید به عنوان اولویتی در شورای امنیت تصویب شود، اما به شما یادآوری می‌کنیم که اقداماتی خارج از آن چارچوب و در چارچوب اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ آلمان نیز گزارش داد که صدراعظم این کشور با این مسئله مخالفتی نکرد، اما در عین حال نسبت به آن واکنشی تردیدآمیز داشت.

فراتر از دیپلماسی

اما در چنین شرایطی دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر بر صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد البرادعی در مصاحبه‌ با خبرگزاری شینهوا و تلویزیون مرکزی چین گفت: ما در ایران هیچگونه تأسیسات هسته‌ای اعلام‌نشده‌ای مشاهده نکرده‌ایم و هیچ مدرک قاطعی مبنی بر اینکه برنامه هسته‌ای ایران جنبه تسلیحاتی دارد، به دست نیامده است.[بیشتر در همین زمینه]

کد خبر 31527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز